دهلی نو، اجرای برنامه های کنترل آلودگی هوا را آغاز می کند

دهلی نو، اجرای برنامه های کنترل آلودگی هوا را آغاز می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلودگی هوا در دهلی نو، پایتخت هند منجر شد که این کشور نیز همانند چین سیاستهای ویژه ای را به اجرا بگذارد. از جمله این سیاستها، طرح زوج و فرد کردن

آگهی

آلودگی هوا در دهلی نو، پایتخت هند منجر شد که این کشور نیز همانند چین سیاستهای ویژه ای را به اجرا بگذارد.

از جمله این سیاستها، طرح زوج و فرد کردن خودروها در سطح شهر است که اجرای آن از اولین روز ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. کنترل بیشتر بر خودروهای دیزل و استفاده از فیلترهای ویژه در این نوع خودروها نیز یکی دیگر از برنامه هاست.

دولت برای متخلفان جریمه ای دو هزار روپیه ای در نظر گرفته است، جریمه ای که برای بسیاری از ساکنان پایتخت سنگین محسوب می شود.

سروزیر تازه دهلی نیز با حضور در یکی از مدارس شهر از دانش آموزان خواسته است برای سلامت خود و امنیت خانواده ها در زمینه کاهش سطح آلودگی هوا تلاش کنند.

آرویند کجریوال گفت: «این طرح تنها در صورتی موفق خواهد شد که به یک جنبش بزرگ تبدیل شود. یعنی زمانی که مردم بخواهند در این زمینه از صمیم قلب عمل کنند. باید وارد عمل شد، نه به خاطر اینکه من می گویم یا دولت این را می خواهد، بلکه باید این کار را انجام داد زیرا برای زندگی و سلامتی مان مهم است.»

بنا بر گزارش سازمان جهانی بهداشت، پایتخت هند با ۸.۵ میلیون خودروی در حال تردد، دارای هوایی با بیشترین غلظت ذرات در جهان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حادثه ریلی در هند؛ قطار باری ۷۰ کیلومتر را بدون راننده و با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کرد

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم