آمریکا می گوید یکی دیگر از فرماندهان داعش را از پای درآورده است

آمریکا می گوید یکی دیگر از فرماندهان داعش را از پای درآورده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آمریکا می گوید یکی دیگر از فرماندهان داعش در بمباران مواضع این گروه کشته شده است. به گفتۀ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین المللی سرکوب داعش در عراق و

آگهی

آمریکا می گوید یکی دیگر از فرماندهان داعش در بمباران مواضع این گروه کشته شده است. به گفتۀ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین المللی سرکوب داعش در عراق و سوریه، شرف الموذن که تابعیت فرانسوی داشته از نزدیکان عبدالحیمد اباعود، مغز متفکر حملات تروریستی پاریس بوده و در صدد اجرای حملات دیگری در اروپا بوده است.

وی یکی از ۱۰ فرماندۀ داعش است که هدف جنگنده های آمریکا در سوریه و عراق قرار گرفته و در طول ماه دسامبر از پای درآمده اند. مرگ این فرماندۀ داعش به فاصلۀ دو روز از آزادسازی شهر رمادی اعلام می شود.

شرف الموذن که به دلیل گرایشات افراطی در فرانسه تحت نظارت پلیس ضدتروریسم این کشور قرار داشت، در سال ۲۰۱۳ به نیروهای داعش در سوریه پیوسته بود.

وی پیش از آن و در سال ۲۰۱۲ و هنگامی که قصد عزیمت به افغانستان و سومالی را داشت به همراه سامی امیرمور دستگیر شده بود. سامی امیرمور یکی از انتحارکنندگان در سالن تاتر بتکلان در پاریس است.

سخنگوی این ائتلاف ضمن بیان این مطلب، شدت بخشیدن بر حملات علیه داعش را پس از فتح رمادی توسط ارتش عراق ضروری دانست و گفت:«خیلی مهم است که بدانیم هنوز نبرد مهمی در پیش رو داریم. موصل با رمادی فرق دارد، شهر بزرگ تری است و برای بازپس گیری آن نیاز به تجهیزات و تلاش بیشتر داریم. باید برای این عملیات صبور باشیم.»

همزمان با اعلام این خبر، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای بازدید از شهر رمادی که به تازگی از دست داعش آزاد شده به این شهر سفر کرده است. این شهر پس از یک هفته نبرد توسط ارتش عراق و با حمایت جنگنده های ائتلاف بین المللی سرکوب داعش روز دوشنبه از داعش پس گرفته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام صوتی جدید ابوبکر البغدادی، رجزخوانی یا احساس ضعف؟

ارتش عراق می گوید پاکسازی رمادی از مواد منفجره و مین آغاز شده است

پیام صوتی ابوبکر بغدادی: داعش تضعیف نشده است