واکنش منفی بازار بورس مادرید به نتایج انتخابات پارلمانی در اسپانیا

واکنش منفی بازار بورس مادرید به نتایج انتخابات پارلمانی در اسپانیا
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

انتشار نتایج انتخابات پارلمانی در اسپانیا و عدم کسب اکثریت پارلمانی توسط حزب محافظه کار مردم به رهبری ماریانو راخوی نخست وزیر و وجود ترید درباره ثبات

آگهی

انتشار نتایج انتخابات پارلمانی در اسپانیا و عدم کسب اکثریت پارلمانی توسط حزب محافظه کار مردم به رهبری ماریانو راخوی نخست وزیر و وجود ترید درباره ثبات سیاسی در اسپانیا بازار بورس مادرید را دچار آشفتگی شدیدی کرده است. ارزش سهام در پایان کار روز دوشنبه این بازار ۳.۶۲ درصد افت داشته است.

کریستوبال هررا، کارشناس بازار در تحلیل این روند می گوید: «بازارها از ابهام و تردید وحشت دارند. نتایج انتخابات کاملا ترید ایجاد کرده است. چه دولتی تشکیل خواهد شد؟ هیچ امری روشن نیست. احزاب چپگرا می توانند با حزب پودموس هم پیمان شوند امری که برای بازارها آرامش بدنبال ندارد، زیرا پودموس حزبی بدون منطق و غیرقابل پیش بینی است.»

شاخص سهام بغیر از مادرید در اکثر بازارهای بورس اروپایی نیز روندی نزولی داشته است. افت ارزش سهام در بازار بورس لندن ۰.۲۹ درصد گزارش شده است.

در بازار معاملات نفتی نیز قیمت نفت برنت دریای شمال با افتی بیش از ۲ درصد همراه بوده و هر بشکه آن ۳۶ دلار و ۱۲ سنت داد و ستد شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟