لیندسی وون، ملکه سرعت بار دیگر در اوج

لیندسی وون، ملکه سرعت بار دیگر در اوج
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه مجله هفتگی اسکی به لیک لوییز کانادا می رویم جایی که ملکه لیندسی بار دیگر خوش درخشید. او توانست برای هجدهمین بار در کانادا به مقام اولی

آگهی

در این برنامه مجله هفتگی اسکی به لیک لوییز کانادا می رویم جایی که ملکه لیندسی بار دیگر خوش درخشید. او توانست برای هجدهمین بار در کانادا به مقام اولی دست یابد.

ملکه اسکی سرعت، لیندسی وون به پیروزی دیگری در رقابتهای جهانی دست یافت. او توانست در رقابتهای سوپر جی سریعتر از تامارا تیپلر و کورنلیا هوتر پیست را بپیماید و به ترتیب با اختلاف فوق العاده یک ثانیه ۳۲ صدم ثانیه و ۱ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه در جای اول قرار گرفت. او با این پیروزی در صدر رقابتهای جام جهانی نیز قرار گرفت. در جدول رده بندی پس از ون، شیفرین اتریشی قرار دارد.

سپس به کلرادو و پیست بیورکریک سری می زنیم. جایی که در مسابقه مارپیچ بزرگ تد لیگتی، الکسیس پنتورو و فانارا سه بخت اصلی قهرمانی با ثبت خطا از ادامه مسابقات بازماندند و میدان را برای مارسل هیرشری خالی کردند که چهار بار فاتح جام جهانی شده است.

جمعه، اکسل اسویندال موفق شد تا سومین قهرمانی فصل ۲۰۱۵ را بدست آورد. او در پیست بیور کریک birds of Prayو در مسیر موفق شد پیروز شود. زیباترین و دشوارترین مسیر پیست کلرادو باردیگر برای اسویندال نروژی خوش یمن بود.

کارشناس برنامه می گوید: “این پیست دشواری است چرا که در ابتدای پیست شما با یک شیب تند مواجه می شوید که سرعت را بالا می برد و در عین حال بسیار خطرناک است. بعد از آن مسیری طولانی نسبتاه
موار است اما اسکی بازان حرفه ای حتی می توانند پرشهایی هم داشته باشند. تمام شرایط گردهم آمده اند تا رقابت زیبایی را مشاهده کنیم.”

اسکی بازان که موفق شده اند در سه ماده مختلف رقابتهای جهانی موفق شوند تعدادشان به اندازه انگشتان دست است اما یکی از آنها کارلو یانکای سوئیسی است که ده سال پس از هرمان مایر اتریشی توانست در بیور کریک کلرادو در سال ۲۰۰۹ در سه ماده پیروز باشد.

کارلو یانکا، مشهور به مرد یخی چهارم دسامبر سال ۲۰۰۹، توانست ابتدا در مارپیچ ترکیبی در بیورکریک هموطن خود دیده دفاگو را پشت سر بگذارد و اول شد. سپس مقام قهرمانی را در مارپیچ سرعت از آن خود کرد آنهم در روزی که دیدیه کوش اسطوره ای در جای دوم قرار گرفت و در ششم دسامبر توانست مارپیچ بزرگ را با پشت سرگذاشتن بنی رایش، اکسل اسویندال و تدلیگتی، یانزرود از آن خود کند. او پس از آن در المپیک ونکوور طلا گرفت و یک دوره از جامهای جهانی را از آن خود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانش‌آموز کانادایی رکورد جهانی دو ۴۰۰ متر داخل سالن را شکست

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت

سومین روز رقابت‌های قهرمانی جودو در بوداپست؛ درخشش شاوداتواشویلی از گرجستان