رئیس جمهوری چچن: جلاد داعش برای زمان زیادی زنده نخواهد ماند

رئیس جمهوری چچن: جلاد داعش برای زمان زیادی زنده نخواهد ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری خودمختار چچن اعلام کرد انتقام شهروند روسِ چچن تباری را که سرش توسط نیروهای داعش بریده شد، خواهد گرفت. در ویدئویی که دوم دسامبر (۱۱آذر)

آگهی

رئيس جمهوری خودمختار چچن اعلام کرد انتقام شهروند روسِ چچن تباری را که سرش توسط نیروهای داعش بریده شد، خواهد گرفت.

در ویدئویی که دوم دسامبر (۱۱آذر) توسط نیروهای داعش منتشر شد، مگامید خاسیف (Magomed Khasiev) شهروند ۲۳ ساله روس به جاسوسی متهم شده و سپس سر او توسط جلاد از تنش جدا می شود.

این اولین فیلم تبلیغاتی نیروهای داعش از قتل یک اسیر روس است. جلاد داعش در این فیلم نیز، یک فرد روس است که سر هموطنش را می بُرد. جلاد ۲۸ ساله همچنین به دلیل عملیات جنگنده های روس در خاک سوریه، ولادیمیر پوتین و تمام شهروندان روسیه را تهدید به مرگ می کند.

در این فیلم، قربانیِ روس در حالی که لباسی نارنجی به تن دارد، قبل از مرگش اعلام می کند که از سوی سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) وظیفه نفوذ و جمع آوری مخفی اطلاعات از نیروهای داعش را داشته و به همین منظور از ژوئیه سال ۲۰۱۴ میلادی به نیروهای داعش پیوسته، موضوعی که از سوی مسکو رد شده است.

رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن روز سوم دسامبر (۱۲ آذر) اعلام کرد همکاری اسیرِ روسِ کشته شده با سرویسهای امنیتی روسیه، یا ارتباطی میان او و نیروهای داعش را باور ندارد. آقای قدیروف تاکید کرد قاتل برای زمان زیادی زنده نخواهد ماند. او گفت: «ما بلیتی یکطرفه به جهنم برای او صادر خواهیم کرد.»

بنا بر اطلاعات روزنامه بریتانیایی دیلی تلگراف، مگامید خاسیف یک شهروند روس است که توسط زنی چچنی به فرزندی پذیرفته و در منطقه چچن بزرگ شده است. او که در کوههای اورال در منطقه چلیابینسک روسیه متولد شده، در ۹ سالگی یتیم و توسط یک خانواده چچنی به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.

بنا به گزارش سرویسهای ضدتروریستی روسیه، حدود پنج هزار شهروند روسیه که عمدتا اصالت چچنی دارند، در کشورهای عراق و سوریه به اسلامگرایان افراطی پیوسته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله به نیروهای پلیس در چچن؛ داعش مسئولیت حملات را برعهده گرفت

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد