آیا اوپک استراتژی عدم کاهش سطح تولید نفت خود را تغییر خواهد داد؟

آیا اوپک استراتژی عدم کاهش سطح تولید نفت خود را تغییر خواهد داد؟
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آستانه نشست روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، خبرهایی مبنی بر موافقت ضمنی عربستان سعودی برای کاهش میزان تولید نفت این سازمان مخابره شده

آگهی

در آستانه نشست روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، خبرهایی مبنی بر موافقت ضمنی عربستان سعودی برای کاهش میزان تولید نفت این سازمان مخابره شده است.

براساس این خبرها که هنوز صحت آنها کاملا تایید نشده، عربستان سعودی، از جمله کشورهای صاحب نفوذ اوپک اعلام کرده در صورتی که کشورهای غیرعضو اوپک حاضر به کاهش سطح تولید خود باشند این کشور نیز موافق کاهش تولید نفت اوپک تا سقف ۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

جرمی استرچ، کارشناس بانک کانادایی«سی آی بی سی» گفت: «در این نشست انتظار نمی رود تغییراتی در اهداف تولیدی اوپک صورت گیرد. اما می توان هر گونه نشانه ای مبنی بر همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را در زمینه تولید نفت بررسی کرد. شاید هم برخی کشورهای عضو این سازمان فشار را بر روی کشورهای دارای نفوذ آن از جمله عربستان سعودی جهت کاهش تولید، افزایش دهند.»

ایران از جمله کشورهای عضو اوپک است که تمایل دارد در صورت لغو کامل تحریمهای بین المللی سطح تولید روزانه نفت خود را افزایش دهد.

سازمان اوپک برای از دست ندادن میزان سهم خود از بازار و مقابله با روند تولید نفت کشورهای غیرعضو این سازمان، استراتژی عدم کاهش سطح تولید روزانه خود را در دستور کار قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده