برق روسیه به شبه جزیره کریمه وصل شد

برق روسیه به شبه جزیره کریمه وصل شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به طور سرزده وارد شبه جزیره کریمه شد تا پروژه انتقال نیرو از خاک روسیه به این منطقه را افتتاح کند. ده روز پیش،

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به طور سرزده وارد شبه جزیره کریمه شد تا پروژه انتقال نیرو از خاک روسیه به این منطقه را افتتاح کند. ده روز پیش، جریان برق از سوی اوکراین به منطقه کریمه در جنوب این کشور قطع شده بود. کریمه تاکنون برای تأمین برق خود به شدت به اوکراین وابسته بوده است.

آقای پوتین گفت: «بیش از صد کیلومتر خط انتقال نیرو احدث شده است. این یک پروژه جدید است و مردم کریمه باید بدانند که ممکن است هنوز مشکل برق داشته باشند.»

مرکزی که رئیس جمهوری روسیه از آن بازدید کرد، در سیمفروپول، پایتخت کریمه واقع شده، شبه جزیره ای که از مارس ۲۰۱۴ تا کنون ضمیمه خاک روسیه شده است.

مهاجمان ناشناس در تاریخ ۲۱ نوامبر، ۳۰ آبان گذشته، چند دکل اصلی انتقال برق به کریمه را در خاک اوکراین منفجر کردند و سرتاسر این منطقه را در خاموشی کامل فرو بردند.

این حادثه بحران تازه ای را در روابط میان روسیه و اوکراین به وجود آورده است. مسکو و مقامات کریمه، اوکراین را مسئول این خرابکاری می دانند، اما دولت کی یف می گوید عاملان این حمله را نمی شناسد. اوکراین هم چنین می گوید روسیه به تلافی این حمله، صادرات زغال سنگ خود به این کشور را کاهش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟