نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو روندی نزولی دارد

نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو روندی نزولی دارد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

داده های موسسه آمار اتحادیه اروپا، یوروستات نشان می دهد نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری بار دیگر کاهش یافته است. در ماه آوریل سال

آگهی

داده های موسسه آمار اتحادیه اروپا، یوروستات نشان می دهد نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری بار دیگر کاهش یافته است.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی ۱۲.۱ درصد جمعیت فعال حوزه پولی یورو دچار معضل بیکاری بوده و نرخ بیکاری در این منطقه به بالاترین حد خود رسیده بود. اما براساس آمارها از این زمان نرخ بیکاری روندی نزولی به خود گرفته و با دربر گرفتن ۱۰.۷ درصد جمعیت فعال حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری به پایین ترین حد خود طی سه سال اخیر رسیده است.

در این بین آلمان با نرخ بیکاری معادل ۴.۵ درصد جمعیت فعال این کشور دارای پایین ترین آمار مربوط به بیکاری در حوزه پولی یوروست.

فرانک یورگن وایزه، مدیر آژانس کاریابی آلمان می گوید: «افزایش قابل توجه میزان اشتغالزایی از سوی شرکتها ادامه دارد. تعداد استخدامها نیز بیشتر شده است. بنابراین باردیگر بازار کار وضعیت مناسبی دارد و برای مقابله با چالشهای آینده آماده است.»

بالاترین نرخ بیکاری نیز در کشورهای یونان و اسپانیا ثبت شده است. یونان با داشتن ۲۴.۶ درصد بیکار در بین جمعیت فعال خود دارای رکورد در حوزه پولی یوروست.

همچنین آمارها نشان می دهد در بین ۱۷ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر بیکار در حوزه پولی یورو بیش از ۳ میلیون نفر جوان زیر ۲۵ سال وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده