رهبر کاتولیکهای جهان وارد اوگاندا شد

رهبر کاتولیکهای جهان وارد اوگاندا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رهبر کاتولیکهای جهان پس از دیدار از کنیا راهی اوگاندا شد. رئیس جمهوری کشور تازه تاسیس شده سودان جنوبی برای دیدار با پاپ به اوگاندا آمده است. پاپ

آگهی

رهبر کاتولیکهای جهان پس از دیدار از کنیا راهی اوگاندا شد. رئیس جمهوری کشور تازه تاسیس شده سودان جنوبی برای دیدار با پاپ به اوگاندا آمده است.

پاپ فرانچسکو مورد استقبال مقامهای دولتی کشور اوگاندا قرار گرفت.

رهبر کاتولیکهای جهان در دیدار از کنیا از مردم این کشور خواست که از قبیله گرایی دست بکشند. او گفت که لازمه غلبه کردن بر قبیله گرایی این است که مردم کنیا به حرف هم گوش بدهند.

رهبر کاتولیکهای جهان با ساکنان مناطق زاغه نشین کنیا دیدار کرد. او از رشد پدیده زمین خواری در این کشور انتقاد کرد و از مالکان خواست که از تصاحب زمین فقرا پرهیز کنند.

او نسبت به رشد افراط گرایی هشدار داد. کشور کنیا اخیرا قربانی حملات اسلامگرایانی بوده است که از اسلامگرایان الشباب در سومالی الهام گرفته اند.

رهبر کاتولیکهای جهان همچنین هشدار داد که یک فرد جوان اگر بیکار باشد و نتواند تحصیل کند، به گروه های افراطی تمایل پیدا خواهد کرد.

پاپ فرانچسکو، ضمن محکوم کردن فساد مالی از مردم خواست که از رشوه دوری کنند. او تمایل به دریافت رشوه را با تمایل به شکر مقایسه کرد که برای سلامتی مضر است.

پاپ فرانچسکو، در سخنانی که به زبان اسپانیایی ادا کرد گفت: «از خودم می پرسم. آیا می توانیم با این توجیه که همه فاسد هستند، ما هم فاسد بشویم؟ چطور می توانیم ما مسیحیان علیه این شیطان پیروز شویم؟»

پاپ فرانچسکو، از کسانی که برای استقبال از او آمده بودند و اکثرا جوان بودند، خواست که به نشانه همبستگی با هم دستهای یکدیگر را بگیرند.

او قرار است روز یکشنبه به کشور جمهوری آفریقای مرکزی برود. کشوری که در سالهای اخیر شاهد خشونت کم سابقه ای بین مسیحیان و مسلمانان بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پایان اولین سفر آفریقایی پاپ در کنیا

آدم‌ربایی و کشتار ده‌ها دانش‌آموز؛ پلیس اوگاندا به دنبال شورشیان تا خاک کنگو رفت

دبیرکل سازمان ملل «کشتار دلخراش» غیرنظامیان توسط اسرائیل را محکوم کرد