فرانسویها یاد قربانیان حملات سیزدهم نوامبر پاریس را گرامی داشتند

فرانسویها یاد قربانیان حملات سیزدهم نوامبر پاریس را گرامی داشتند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم یادبود قربانیان حملات روز جمعه سیزدهم نوامبر پاریس، جمعه برگزار شد. همزمان با سخنرانی رئیس جمهوری این کشور در موزه انولید، بسیاری از ساکنان

آگهی

مراسم یادبود قربانیان حملات روز جمعه سیزدهم نوامبر پاریس، جمعه برگزار شد. همزمان با سخنرانی رئیس جمهوری این کشور در موزه انولید، بسیاری از ساکنان پاریس یاد قربانیان حملات سیزدهم نوامبر پایتخت فرانسه را با حضور در محل قتل و میدانهای مهم پایتخت از جمله میدان رپوبلیک، جمهوری، گرامی داشتند.

دولت فرانسه از شهروندان این کشور خواسته بود تا در روز ملی ادای احترام به ۱۳۰ قربانی حملات پاریس پرچم سه رنگ این کشور را در محل کار و سکونت خود افراشته کنند. رسمی که آنچنان در فرانسه محبوبیت ندارد و حتی جمعه هم بسیاری از شهروندان باوجود ادای احترام به قربانیان از برافراشتن پرچم خودداری کردند.

یکی از فرانسویها در نزدیکی میدان انوالید گفت: “گردهم آیی فرانسویها نشانه اتحاد و یکپارچگی یک ملت است. این موضوع نشان می دهد که فرانسویها بیش از آنچه که فکر می کردیم متحد هستند.”

در لیون، مارسی و بوردو و دیگر شهرهای مهم فرانسه نیز شهروندان به قربانیان این فاجعه ادای احترام کردند.

یکی از ساکنان لیون می گوید: “امروز یاد کسانی که در میانمان نیستند را گرامی می داریم و نشان می دهیم که فرانسوی هستیم و این موضوع اهمیت دارد. برخیها برای این کشور جان داده اند و بسیاری هم در آینده بهای آن را متاسفانه پرداخت خواهند کرد.”

دولت فرانسه بدلیل عدم علاقه فرانسویها به برافراشتن پرچم این کشور، لینکی در اینترنت در اختیار آنها قرار داد تا دستکم پرچم این کشور را روی کاغذ چاپ کنند و در دست بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند