با نزدیک شدن دما به ۴۰ درجه سانتیگراد، پاریس با موج گرمای شدیدی روبهرو شده و بخش زیادی از فرانسه در وضعیت هشدار قرمز قرار گرفته است.
در سراسر شهر، ساکنان و گردشگران دور فوارههای عمومی جمع میشوند، بطریهای آب خود را پر میکنند و در حوضچههای کمعمق خنک میشوند. عدهای دیگر به کانال سن مارتن میروند و از روی پلها به آب میپرند یا در کانال شنا میکنند.
این صحنهها نشان میدهد مردم در کشوری که تهویه مطبوع هنوز چندان رایج نیست، چگونه با گرمای شدید کنار میآیند.
مقامها سطح آمادهباش برای مقابله با آتشسوزیهای جنگلی را بالا بردهاند، مصرف الکل را در برخی فضاهای عمومی محدود کردهاند و برای کاهش خطرها، برنامههای روباز را لغو کردهاند.