یارگیری دیپلماتیک فرانسه برای نبرد علیه داعش

یارگیری دیپلماتیک فرانسه برای نبرد علیه داعش
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ناو هواپیمابر شارل دو گل، گل سر سبد نیروی دریایی فرانسه، مأموریت خود علیه داعش را آغاز کرد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، بعد از حملات تروریستی

آگهی

ناو هواپیمابر شارل دو گل، گل سر سبد نیروی دریایی فرانسه، مأموریت خود علیه داعش را آغاز کرد. فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، بعد از حملات تروریستی پاریس، تصمیم گرفت این ناو را به سواحل سوریه در شرق مدیترانه بفرستد. با حضور ناو شارل دو گل، توان رزمی فرانسه برای مقابله با داعش افزایش یافت و تعداد جنگنده های فرانسوی حاضر در این منطقه به ۳۸ فروند رسید.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته در مجمع شهرداران این کشور گفت: «می دانم که اهداف، منافع و متحدان کشورها با هم متفاوت است. اما مهم نابود کردن لشکری است که نه فقط چند کشور، بلکه تمام دنیا را تهدید می کند.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا یکی از متحدان اصلی فرانسه، با تصمیم فرانسوا اولاند همداستان است، اما برای ارسال نیروی نظامی به سوریه باید در انتظار رأی نمایندگان این کشور بماند.

فرانسوا اولاند قرار است این هفته در چهارچوب تحرکات دیپلماتیک برای نبرد علیه داعش، با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دیدار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیر منفی حملات پاریس بر روی فعالیتهای اقتصادی در فرانسه

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد