روسیه: صدها تانکر سوخت داعش نابود شد

روسیه: صدها تانکر سوخت داعش نابود شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزارت دفاع روسیه تصاویری را منتشر کرد که در آن هواپیماهای نظامی و جنگی این کشور کاروانی از تانکرهای حمل سوخت و پلایشگاه تحت کنترل داعش را در سوریه

آگهی

وزارت دفاع روسیه تصاویری را منتشر کرد که در آن هواپیماهای نظامی و جنگی این کشور کاروانی از تانکرهای حمل سوخت و پلایشگاه تحت کنترل داعش را در سوریه بمباران می کنند.

آندری کارتاپولوف، ژنرال روسی که مسئولیت حملات هوایی و عملیات نظامی کشورش علیه افراط گرایان و شورشیان مسلح در سوریه را بر عهده دارد می گوید روسیه در چند روزه اخیر با حملات هوایی ۵۰۰ خودرو گروه داعش از جمله صدها تانکر سوخت را نابود کرده است.

فروش ارزان نفت و سوخت از طریق واسطه ها از منابع عمده تامین مالی گروه داعش است. شناسایی حامیان مالی و خریداران سوخت داعش و کوتاه کردن دست این گروه از منابع مالی تاثیری به سزا در تضعیف این گروه افراطی می تواند داشته باشد.

روسیه بدنبال سقوط هواپیمای مسافربری اش در صحرای سینای مصر بر حملات هوایی خود علیه این گروه افزوده است. داعش مسئولیت ساقط کردن هواپیمای ایرباس روسی را که به کشته شدن تمامی سرنشینان آن منجر شد، بر عهده گرفته است.

فرانسه نیز بدبنال کشتار و حملات مرگباری که از سوی اعضای داعش در پاریس صورت گرفت با گسیل ناو هواپیمابر شارل دوگل به شرق دریای مدیترانه حملات هوایی علیه مواضع داعشی ها در سوریه را تشدید کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنج پرسش در مورد حملات هوایی روسیه در سوریه

اتفاق نظر بر ائتلاف رزمی علیه داعش

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند