شهروندان پاریس: همبستگی را باید جایگزین ترس کنیم

شهروندان پاریس: همبستگی را باید جایگزین ترس کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طی دو روز گذشته، مردم در سراسر فرانسه با حضور در مقابل اماکنی که مورد حملۀ تروریستی قرار گرفته اند یا میادین اصلی شهرها، یاد قربانیان را گرامی می

آگهی

طی دو روز گذشته، مردم در سراسر فرانسه با حضور در مقابل اماکنی که مورد حملۀ تروریستی قرار گرفته اند یا میادین اصلی شهرها، یاد قربانیان را گرامی می دارند.

یکی از کسانی که به میدان رپوبلیک یا انقلاب در پاریس آمده و در شب حادثه نیز توانسته بود لحظات کوتاهی از تیراندازی را ضبط کند، به خبرنگار یورونیوز می گوید: «آنشب ما در خانه بودیم، متوجه شدیم که ماشین های پلیس و آمبولانس ها در خیابان عبور می کنند. صدای فریاد مردم را هم می شنیدیم. بعد از آن صدای تیراندازی شنیده شد. ترس همه ما را گرفته بود و از خودمان می پرسیدیم آیا باید در خانه بمانیم یا بیرون بیاییم. پلیس ها با نور چراغ قوه هایشان به ما علامت می دادند که کنار پنجره ها نمانیم.»

پس از این حملات، پلیس پاریس از مردم خواسته بود در خانه هایشان بمانند و بجز در موقع ضروری از خانه هایشان بیرون نیایند.

این شهروند پاریس می گوید: «دو روز تمام در خانه ماندم. می ترسیدم که با فرزندم از خانه بیرون بیایم اما فکر می کنم که بهترین راه این است که با هم در چنین جاهایی جمع بشویم و نشان بدهیم که فرانسه همچنان ایستاده است. باید نشان بدهیم که همه با هم هستیم و با خانواده های قربانیان همدردی کنیم.»

مردم پاریس یا کسی را از دست داده اند، یا به واسطه کسی را می شناسند که قربانی حملات تروریستی این شهر شده است. حتی اگر کسی از دوستان و اعضای خانواده شان در بین کشته شدگان نیست، برای همدردی با خانواده های قربانیان به میادین شهرها آمده اند تا نشان بدهند این حملات آنها را نترسانده است.

این شهروند که خود نیز شاهد لحظاتی از این حملات بوده است، با اشاره به این موضوع می گوید: «من عمیقا به آنها فکر می کنم، خود من دوستی دارم که دوست پسرش را در این حملات از دست داده است. درد آور است و برای همه قربانیان این درد را آدم حس می کند. از نزدیک یا دور همه این درد را حس می کنند. با اینهمه فکر می کنم که ما پیش خواهیم رفت و باید که همه با هم بمانیم و متحد باشیم.»

روز یکشنبه نیز در کلیسای نوتردام مراسم عشای ربانی به یاد قربانیان برگزار شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مراسم دعا برای قربانیان پاریس در کلیسای نوتردام برگزار شد

همدردی با مردم فرانسه؛ از برلین تا کنسرت مَدونا در استکهلم

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند