«داچیان چولوش» نخست وزیر جدید رومانی معرفی شد

«داچیان چولوش» نخست وزیر جدید رومانی معرفی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز سه شنبه پس از رایزنی با احزاب سیاسی «داچیان چولوش» را به عنوان نخست وزیر جدید و موقت رومانی معرفی کرد. آقای

آگهی

کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز سه شنبه پس از رایزنی با احزاب سیاسی «داچیان چولوش» را به عنوان نخست وزیر جدید و موقت رومانی معرفی کرد.

آقای یوهانیس به هنگام معرفی وی گفت: «رومانی به فردی پاک و مستقل و عاری از فساد و رسوایی نیاز دارد.»

داچیان چولوش تا زمان برگزاری انتخابات جدید در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی نخست وزیر رومانی خواهد بود.

آقای چولوش این یکسال زمان تصدی خود بر مسند نخست وزیری را از یک سو بخاطر محدود نبودن دولت به اتخاذ تصمیمات فقط اداری زمانی «طولانی» و از سوی دیگر بخاطر انتظارات رومانیایی ها برای انجام اصلاحات بنیادین فرصتی «کوتاه» خواند.

داچیان چولوش، ۴۶ ساله، وزیر اسبق کشاورزی رومانی و در زمان ریاست ژوزه مانوئل بارسو در کمیسیون اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی کمیسیر این اتحادیه در امور کشاورزی بوده است. وی مشاور فعلی ژان کلود یونکر، رئیس فعلی کمیسیون اتحادیه اروپاست.

آقای چولوش جانشین ویکتور پونتا می شود و پس از سارین کامپیانو که به مدت چند روز به عنوان نخست وزیر موقت عمل کرد، بر کرسی نخست وزیری تکیه می زند.

ویکتور پونتا، نخست وزیر پیشین رومانی به دنبال آتش سوزی مرگبار کلوپی شبانه در بخارست که ۴۶ قربانی گرفت و تظاهرات گسترده رومانیایی ها را بدنبال آورد، مجبور به استعفاء شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد

رومانی از یافتن قطعه پهپاد در خاک خود خبر داد؛ نگرانی‌ها از گسترش جنگ اوکراین به کشورهای منطقه

ازدواج سنتی در رومانی با یک لباس عروس ۲۵ کیلویی