محافظه کاران در انتخابات پارلمانی کرواسی نتایج بهتری کسب کردند

محافظه کاران در انتخابات پارلمانی کرواسی نتایج بهتری کسب کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات پارلمانی کرواسی با پیروزی نسبی محافظه کاران پایان یافت. حزب «اتحاد دموکراتیک کرواسی» به رهبری تومسیلاو کارامارکو توانست به ۵۹ کرسی از ۱۵۱

آگهی

انتخابات پارلمانی کرواسی با پیروزی نسبی محافظه کاران پایان یافت. حزب «اتحاد دموکراتیک کرواسی» به رهبری تومسیلاو کارامارکو توانست به ۵۹ کرسی از ۱۵۱ کرسی پارلمان این کشور دست یابد.

رهبر این حزب در نطق خود پس از این انتخابات، با بیان اینکه این پیروزی مسئولیت رهبری کشور را به عهدۀ این حزب گذاشته است، تاکید کرد که کشور در وضعیت دشواری است و باید این مشکلات حل شوند.

اتحاد چپ ها نیز که در راس آن حزب سوسیال دموکرات قرار دارد نیز که تاکنون قدرت را در دست داشت، با کسب ۵۵ کرسی به عنوان حزب دوم به پارلمان راه یافته است.

ژوران میلانوویچ، رهبر این حزب که نخست وزیر کرواسی نیز هست، پس از این پیروزی گفت:«ما نمی توانیم به تنهایی به پیش برویم، این انتخابات این موضوع را به خوبی نشان داد. من از تمام آنهایی که خواهان اصلاحات دقیق، هوشمندانه و قابل قبول برای پیشرفت کرواسی هستند، می خواهم به ما بپیوندند. این اصلاحات کرواسی را حتی در سطح اروپا، در جایی که به آن تعلق دارد، قرار خواهد داد.»

طبق قانون اساسی کرواسی، انتخاب نخست وزیر از جمله اختیارات رئیس جمهور است و به نظر می رسد با توجه به کسب آرای بیشتر در پارلمان، نخست وزیر از میان محافظه کاران انتخاب شود.

کرواسی که با بحران مهاجران روبروست، با مشکلات دیگری از جمله بیکاری نیز دست و پنجه نرم می کند. نرخ بیکاری در این کشور در حال حاضر ۱۶ درصد است و این میزان در میان جوانان بیش از ۴۳ درصد گزارش می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟

متحدان عمران خان بیشترین کرسی‌ها را در پارلمان آینده پاکستان خواهند داشت