شمار پناه آورندگان به اروپا تا سال ۲۰۱۷ به سه میلیون نفر می رسد

شمار پناه آورندگان به اروپا تا سال ۲۰۱۷ به سه میلیون نفر می رسد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالی که اروپا با بزرگترین موج مهاجرت پناهجویان در دوران معاصر مواجه شده، برآوردها از افزایش مستمر شمار مهاجران در ماههای آینده خبر می دهند. پیش

آگهی

در حالی که اروپا با بزرگترین موج مهاجرت پناهجویان در دوران معاصر مواجه شده، برآوردها از افزایش مستمر شمار مهاجران در ماههای آینده خبر می دهند. پیش بینی می شود شمار پناه آورندگان به اروپا تا سال ۲۰۱۷ به سه میلیون نفر برسد.

ویلیام اسپیندلر، سخنگوی «کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان» وضع کنونی را نگران کننده دانسته و می گوید: «ما باید از حالا تا فوریه سال آینده آماده پذیرش روزانه پنج هزار پناهجو باشیم که خودشان را به خاک اروپا می رسانند. حوادث فاجعه بار در سفرهای دریایی پناهجویان در ماههای اخیر به دلیل نامناسب بودن اوضاع جوی افزایش یافته، و اگر چاره ای نیاندیشیم افراد بیشتری جان خود را از دست می دهند.»

در همین حال، یونان به عنوان اولین کشور اروپایی که پناهجویان به آن پا می گذارند درگیر مشکلات شدید اقتصادی است. الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، می گوید که این کشور دیگر توان مواجهه با موج پناهجویان را ندارد. به گفته او، «تنها راه چاره دل بستن به این راه حل است که با طراحی سازوکاری برای بازاسکان دهی به پناهجویان، این افراد مستقیماً از ترکیه به کشورهای اروپایی منتقل شوند.»

بنا به تازه ترین برآوردها، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۷۶۰ هزار نفر از طریق دریای مدیترانه به خاک اروپا وارد شده اند. حدود هفتصد هزار تن از این پناهجویان از طریق ترکیه به یونان و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی رفته اند. این پناهجویان اکثراً از کشورهای خاورمیانه عازم اروپا می شوند و مقصد اصلی آنها کشورهای غرب اروپا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توافق احزاب مهم آلمان بر سر روند پذیرش پناهجویان

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد