شهروندان خشمگین بخارست خواستار استعفای دولت شدند

شهروندان خشمگین بخارست خواستار استعفای دولت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از مردم رومانی با تجمع در مقابل ساختمان وزارت کشور خواستار استعفای نخست وزیر و وزیر کشور رومانی شدند. این تظاهرات به فاصلۀ چند روز از

آگهی

هزاران نفر از مردم رومانی با تجمع در مقابل ساختمان وزارت کشور خواستار استعفای نخست وزیر و وزیر کشور رومانی شدند. این تظاهرات به فاصلۀ چند روز از حادثۀ آتش سوزی در یک کلوب شبانه رخ می دهد که منجر به کشته شدن ۳۲ نفر شد.

شهرداری منطقۀ چهارم بخارست نیز از سوی تظاهرات کنندگان به فساد مالی و نادیده گرفتن نکات ایمنی در این کلوب شبانه متهم شده است. به گفتۀ پلیس دست کم ۱۵۰۰۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کرده بودند.

یکی از حاضرین در این تجمع می گوید: «فساد در این کشور ما را می کشد. تابحال، آنها پول ما را می دزدیدند اما حالا شروع به کشتن ما کرده اند و این موضوع را درک نکرده بودیم. فساد مالی آنها شروع به کشتن آدمها کرده و کل دولت باید برکنار شود. این کناره گیری تنها به خاطر این حادثه غمبار نیست بلکه به خاطر تمام کارهای نادرستی که تابحال مرتکب شده اند و همچنان هم به این رفتار ادامه خواهند داد. تنها دو کلوب در بخارست وجود دارد که عملکرد آنها درست است و در آنجا امنیت داریم. در باقی جاها ما در خطریم و آنها این مجوزها را صادر کرده اند.»

همزمان با این تجمع، مراسم خاکسپاری کلودیو پترا، عکاسی که در پی نجات جان چند نفر، جان خود را در این آتش سوزی از دست داد، در بخارست برگزار شد. وی از سوی دولت رومانی به عنوان قهرمان ملی ملقب شده است.

در این حادثۀ آتش سوزی که در جریان یک کنسرت به وقوع پیوسته است، بیش از ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند که نزدیک به ۱۳۰ نفر از آنها در بیمارستان بستری هستند.

این کلوب شبانه در ساختمانی قرار داشت که پیش تر یک کارخانۀ کفش سازی بود و به گفتۀ مسئولان تیم تحقیقاتی در مورد این آتش سوزی، امکانات برگزاری کنسرت های پرجمعیت را نداشته است. تاکنون شش نفر از جمله سه نفر از صاحبان این کلوب شبانه دستگیر شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صاحبان کلوب آتش گرفته در بخارست بازداشت شدند

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند