سیپراس: وضعیت پناهجویان معلول دخالتهای نظامی در منطقه است

سیپراس: وضعیت پناهجویان معلول دخالتهای نظامی در منطقه است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای امداد یونان صبح روز جمعه جسد ۲۲ پناهجوی غرق شده در دریای اژه را پیدا کردند. این اجساد متعلق به دو حادثه جداگانه در چند روز گذشته است. شمار

آگهی

نیروهای امداد یونان صبح روز جمعه جسد ۲۲ پناهجوی غرق شده در دریای اژه را پیدا کردند. این اجساد متعلق به دو حادثه جداگانه در چند روز گذشته است.

شمار کشته شدگان در سه روز گذشته در آب های دریای اژه و مدیترانه به بیش از ۵۰ نفر می رسد. بیشتر اجساد یافت شده متعلق به کودکان است. طبق آمار منتشر شده از دو ماه پیش تا کنون بیش از ۷۰ کودک خانواده های پناهجویان طعمه امواج دریا شده اند.

یکی از ساکنان جزیره لزبوس یونان می گوید: «هر روز امواج دریا جسدهای بیشتری را به ساحل می آورد. مدام و مدام جسد به ساحل می رسد.»

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان روز جمعه در پارلمان این کشور حاضر شد و وضعیت پناهجویان را معلول سیاست نادرست کشورهای غربی دانست.

او در این باره گفت: «دخالتهای نظامی در منطقه نمی تواند دموکراسی را به کشورهای خاورمیانه به ارمغان آورد. اینگونه دخالتها تنها می تواند در خدمت منافع ژئوپلیتیک کشورهای غربی باشد که عواقب تراژیک دخالتهای نظامی خود را نسنجیده اند.»

روز پنجشنبه در پی واژگون شدن یک قایق در فاصله میان سواحل اسپانیا و مراکش نیز بیش از سی تن از پناهجویان غرق شدند. نیروهای امداد موفق به نجات ۱۵ نفر شدند. این فاجعه بارترین حادثه از ابتدای سال جاری در نزدیکی سواحل اسپانیا به شمار می آید. نیروهای امداد اسپانیا با فرا رسیدن شامگاه جمعه مجبور به توقف جستجو در دریا شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد

تلاش برای حل اختلافات دیرینه یونان و ترکیه؛ اردوغان در سفر تاریخی به آتن وعده گشایش «دوران جدید» داد