سرنوشت ترکیه در گرو انتخابات زودهنگام اول نوامبر

سرنوشت ترکیه در گرو انتخابات زودهنگام اول نوامبر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نامزدهای احزاب اصلی شرکت کننده در انتخابات روز اول نوامبر در ترکیه با برپایی آخرین کمپین های انتخاباتی، تلاش های خود را برای کسب بیشترین آراء ترتیب

آگهی

نامزدهای احزاب اصلی شرکت کننده در انتخابات روز اول نوامبر در ترکیه با برپایی آخرین کمپین های انتخاباتی، تلاش های خود را برای کسب بیشترین آراء ترتیب دادند.
پس از ۵ ماه بحران سیاسی، مردم ترکیه باردیگر به پای صندوق های رای می روند تا دومین انتخابات طی ۵ ماه اخیر را رقم زنند.

احمد داود اوغلو، نخست وزیر و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه که در انتخابات قبلی نتوانست اکثریت آراء را به دست آورد در جمع هوادارنش در شهر قونیه گفت: «در این انتخابات رکورد خواهیم زد. قونیه به تمامی مخالفان ما درس خواهد داد. بله ما جمهوری مردمی خود را می سازیم.»

کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق که از مخالفان اصلی دولت اردوغان است نیز در جمع هوادارانش در شهر ازمیر گفت: «در اول نوامبر، همه ما به پای صندوق های رای می رویم. باید سرنوشت ترکیه را تغییر دهیم. ترکیه نباید ترسی از سیاستمداران چپ گرا داشته باشد.»

صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب صلح و دمکراسی که از حمایت کردهای ترکیه برخوردار است نیز در جمع هواداران خود در دیاربکر حضور یافت و گفت: «ما بر سر یک دو راهی قرار داریم. یا در نهایت کشور توسط یک نفر و با یک رژیم دیکتاتوری و سرکوبگر هدایت می شود و یا اینکه کشور توسط گروه های متفاوت اداره می شود و راه حلی دموکراتیک برای مشکلات موجود خواهیم یافت.»

انتخاب ترکیه رو یکشنبه اول نوامبر برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟

شکست سنگین حزب اردوغان در انتخابات شهرداری‌های ترکیه

اپوزیسیون دوباره جان گرفته ترکیه توانست در انتخابات محلی شهرهای مهم پیشتاز باشد