پس از افغانستان، اکنون در یمن؛ حمله نیروهای ائتلاف به بیمارستان پزشکان بدون مرز

پس از افغانستان، اکنون در یمن؛ حمله نیروهای ائتلاف به بیمارستان پزشکان بدون مرز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

واکنشها به حملۀ جنگنده های ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی به یکی از بیمارستانهای تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز در شهر هیدان واقع در شمال یمن

آگهی

واکنشها به حملۀ جنگنده های ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی به یکی از بیمارستانهای تحت مدیریت سازمان پزشکان بدون مرز در شهر هیدان واقع در شمال یمن همچنان ادامه دارد. سازمانهای غیردولتی خواهان توضیح نیروهای ائتلاف بوده و آنها را مسئول اصلی تخریبهای صورت گرفته در منطقه می دانند.

این حمله در ساعات پایانی روز دوشنبه در منطقه ای انجام شد که تحت کنترل نیروهای حوثی بود. بنا بر گزارش صبا، خبرگزاری وابسته به نیروهای حوثی، در حملات هوایی دیگر نیروهای ائتلاف در این روز، یک مدرسه دخترانه و همچنین تعدادی از منازل مسکونی متعلق به غیرنظامیان نیز ویران شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده است مختصات دقیق مراکز پزشکی تحت مدیریتش را بطور منظم در اختیار نیروهای ائتلاف اعراب می گذارد، علاوه بر این آرم سازمان روی پشت بام بیمارستان بطور کاملا مشهودی نصب شده است. با این وجود نیروهای ائتلاف همچنان انجام این حمله را تکذیب می کنند.

مگو ترزیان، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز ضمن ابراز نگرانی از حمله به مراکز تحت مدیریت این سازمان گفت: «دست کم ۱۹ بیمارستان طی ۶ ماه اخیر در یمن نابود شده اند. بیمارستان ما در شهر هیدان، بیستمین بیمارستان بود. این بسیار معنی دار و قابل توجه است. من درباره وضعیت یمن و سوریه نگرانم و همچنین وضعیت در سایر کشورهایی که ما در آنجا مشغول فعالیتیم. نمی دانیم آیا باید همچنان به اعزام کارکنانمان به چنین کشورهایی ادامه دهیم یا خیر؟ کشورهایی که در آنجا حتی نیروهای ارتش منظم نیز احترامی برای قوانین بین المللی بشردوستانه قائل نیستند.»

پیش از این و در اوایل ماه اکتبر نیز یک بیمارستان متعلق به سازمان پزشکان بدون مرز در شهر قندوز افغانستان هدف نیروی های ائتلاف به رهبری آمریکا قرار گرفت، حمله ای که ۳۰ کشته بر جای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل حمله عربستان به بیمارستانی در یمن را محکوم کرد

ارتش اسرائیل برای نخستین بار از نفوذ موشک حوثی‌ها به پدافند هوایی شهر ایلات خبر داد

آوارگان جنگ غزه برای زنده ماندن و به دست آوردن غذا مبارزه می‌کنند