تویوتا در میزان فروش خودرو فولکس واگن را به زیر کشید

تویوتا در میزان فروش خودرو فولکس واگن را به زیر کشید
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت خودروسازی تویوتا با پیشی گرفتن از کمپانی فولکس واگن آمار بالاترین فروش خودرو در دنیا را به خود اختصاص داد. آمار منتشر شده بدون احتساب تاثیر

آگهی

شرکت خودروسازی تویوتا با پیشی گرفتن از کمپانی فولکس واگن آمار بالاترین فروش خودرو در دنیا را به خود اختصاص داد.

آمار منتشر شده بدون احتساب تاثیر رسوایی اخیر فولکس واگن نشان می دهد بین ماههای ژانویه تا سپتامبر سال جاری میزان فروش خودروی تویوتا به رقم ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار دستگاه رسیده، فولکس واگن با فروشی معادل ۷ میلیون ۴۳۰ هزار دستگاه در رده دوم شرکتهای پرفروش خودرو در دنیا قرار گرفته است. در نهایت، کمپانی جنرال موتورز با ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه فروش در ردیف سوم است.

شرکت ژاپنی تویوتا در حالی به این بیلان رسیده که رکود نسبی در بازار خودروی ژاپن فروش آنرا با افت ۱.۵ درصدی مواجه کرده است. این شرکت با مشکل کیسه های هوای دارای نقص ساخت شرکت «تاکاتا» در برخی از مدلهای خود نیز درگیر است. در این راستا برای میلیونها دستگاه خودروی ساخت تویوتا فراخوان داده شده است.

از سوی دیگر تاثیر رسوایی تعبیه نرم افزارهای ایجاد اختلال در آزمایشهای میزان آلایندگی هوا در خودروهای فولکس واگن بر روی فروش این کمپانی تا چند ماه دیگر مشخص می شود. پرداخت احتمالی جریمه سنگینی معال ۳۰ میلیارد دلار و فراخوان برای ۱۱ میلیون دستگاه، این شرکت را تهدید می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟