شهر الخلیل صحنه خشونت میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی

شهر الخلیل صحنه خشونت میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در چهارمین هفته درگیری ها در کرانه باختری رود اردن، شهر الخلیل (حبرون) روز سه شنبه صحنه خشونت میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی بود. همزمان،

آگهی

در چهارمین هفته درگیری ها در کرانه باختری رود اردن، شهر الخلیل (حبرون) روز سه شنبه صحنه خشونت میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی بود.

همزمان، ارتش اسرائیل خانه عضو جهاد اسلامی را ویران کرد. این عضو جهاد اسلامی پیش تر به اتهام کشتن یک اسرائیلی و زخمی کردن دو نفر دیگر در نوامبر گذشته به حبس ابد محکوم شد.

یک فلسطینی هم با چاقو به یک نظامی اسرائیلی حمله و بر او جراحات سطحی وارد کرد. مهاجم ۲۴ ساله به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی از پای درآمد.

با شدت یافتن تنشها، اسرائیل تدابیر امنیتی را در منطقه افزایش داده است. نظامیان اسرائیلی دوشنبه شب طی عملیاتی در کرانه باختری رود اردن دست کم ۳۵ فلسطینی را بازداشت کردند.

در میان بازداشت شدگان نام حسن یوسف، از رهبران جنبش حماس هم دیده می شود. شیخ حسن یوسف در خانه اش در شهر بیتونیا، در نزدیکی رام الله و به اتهام «تحریک فلسطینی ها به خشونت» علیه اسرائیلی ها دستگیر شده است.

موج اخیر خشونتها میان فلسطینیها و اسرائیلی ها در کرانه باختری رود اردن یک ماه قبل و پس از انتشار «شایعه» در اختیار گرفتن مدیریت یکی از اماکن مذهبی مسلمانان در بیت المقدس توسط اسرائیلی ها بروز کرد. در جریان این درگیری ها بیش از ۴۰ فلسطینی و هشت اسرائیلی کشته شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دبیر کل سازمان ملل اسرائیلیها و فلسطینیان را به آرامش فراخواند

اسرائیل به دنبال تکمیل دیوار حائل، با وجود مخالفتهای بین المللی

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم