چین در اندونزی راه آهن برای قطارهای سریع السیر احداث می کند

چین در اندونزی راه آهن برای قطارهای سریع السیر احداث می کند
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چین و اندونزی برای ساخت خط آهن مخصوص قطارهای سریع السیر در اندونزی با یکدیگر به توافق رسیده و در این زمینه قرارداد امضاء کردند. این خط آهن ۱۵۰

آگهی

چین و اندونزی برای ساخت خط آهن مخصوص قطارهای سریع السیر در اندونزی با یکدیگر به توافق رسیده و در این زمینه قرارداد امضاء کردند. این خط آهن ۱۵۰ کیلومتری جاکارتا، پایتخت اندونزی را به باندونگ، مرکز استان جاوه غربی متصل می کند.

براساس ارزیابی ها اجرای این پروژه که مسئولیت آن به عهده شرکت «راه آهن بین المللی چین» است، سه سال طول می کشد. مخارج مربوط به احداث این راه آهن پنج و نیم میلیارد دلار اعلام شده است.

یانگ ژونگمین، مدیر شرکت راه آهن بین المللی چین در این رابطه گفت: «فکر می کنم همکاری ما یک ترکیب قوی محسوب می شود. ما می توانیم یک راه آهن با کیفیت بالا مخصوص قطارهای سریع السیر بسازیم که به مردم اندونزی راحتی می بخشد و به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند. این هدف همکاری چین و اندونزی پیش از امضای پروژه بوده است.»

اجرای این پروژه که با همکاری چهار شرکت دولتی اندونزی میسر می شود اولین طرح احداث راه آهن توسط چین در خارج از کشور محسوب می شود. این پروژه در راستای اهداف پکن برای ساخت و بهره برداری از تاسیسات زیربنایی چون پلها، بندر، جاده و خط آهن در جهت اجرای طرح وسیع «راه ابریشم» و در نهایت تقویت روابط تجاری بازرگانی خود با خاورمیانه و آسیای مرکزی قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده