اوکراین خواهان پیگیری قضایی پرونده سقوط هواپیمای مالزی شد

اوکراین خواهان پیگیری قضایی پرونده سقوط هواپیمای مالزی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از انتشار گزارش تیم تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین، دولت اوکراین بار دیگر روسیه را به دخالت در این امر متهم کرد و خواهان

آگهی

یک روز پس از انتشار گزارش تیم تحقیق درباره سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین، دولت اوکراین بار دیگر روسیه را به دخالت در این امر متهم کرد و خواهان پیگیری قضایی این پرونده برای یافتن مقصر شد.

این گزارش دقیقا هیچ گروه یا کشوری را مسئول شلیک موشک به سمت هواپیما معرفی نکرده اما گفته است که این هواپیمای مسافربری هدف یک موشک ساخت روسیه قرار گرفت و سقوط کرد.

پاولو کلیمکین، وزیر خارجه اوکراین گفت: «ما راههای دیگری پیدا می کنیم. هم در این مسیر که افرادی حقیقی محاکمه شوند و هم در این مسیر که بروشنی ثابت کنیم که دولت روسیه حامی تروریسم است.»

هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۷۷ با ۲۹۷ سرنشین تابستان سال گذشته و در میانه درگیریهای سنگین بین ارتش اوکراین و نیروهای جدایی طلب، بر اثر برخورد یک موشک در شرق اوکراین سقوط کرد. دولت اوکراین، نیروهای جدایی طلب مورد حمایت روسیه را مسئول این اتفاق می داند.

سال گذشته و در جریان تحقیقات اولیه درباره علت سقوط هواپیما، گروه تحقیق بارها با کارشکنی نیروهای شبه نظامی که در محل سقوط هواپیما قدرت داشتند روبرو شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه گزارش هلند درباره سرنگونی هواپیما در اوکراین را رد کرد

اوکراین برای نخستین بار از موشک‌های دوربرد آمریکایی «ا‌تکمز» علیه روسیه استفاده کرد

زلنسکی: تانک‌های آمریکایی آبرامز وارد اوکراین شدند؛ کی‌یف از حملات «گسترده» روسیه به اودسا خبر داد