خودروهای دیزل فولکس واگن برای رفع عیب فراخوانده می شوند

خودروهای دیزل فولکس واگن برای رفع عیب فراخوانده می شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فولکس واگن از ابتدای ماه ژانویه سال آینده فراخوان خودروهای دیزل خود را برای رفع نقص مرتبط با تستهای میزان آلایندگی آغاز خواهد کرد. بر ملا شدن تقلب و

آگهی

فولکس واگن از ابتدای ماه ژانویه سال آینده فراخوان خودروهای دیزل خود را برای رفع نقص مرتبط با تستهای میزان آلایندگی آغاز خواهد کرد. بر ملا شدن تقلب و دستکاری در سیستم تشخیص آلایندگی در موتورهای دیزل، رسوایی بزرگی برای این شرکت معتبر خودروسازی آلمان به همراه داشت.

ماتیاس مولر مدیر عامل جدید شرکت فولکس واگن در گفتگو با نشریه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه گفته است انتظار می رود نقص موتورهای دیزل تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی برطرف شود. او روز دوشنبه در جریان گردهمایی مدیران و بیست هزار تن از کارکنان شرکت در مقر ولفسبورگ، از عواقب سخت این رسوایی خبر داد و تاکید کرد فولکس واگن برای کاستن از تبعات مخرب آن و بازگرداندن اعتبار دوباره باید بهای بسیار سنگینی را بپردازد.

در پی تایید انجام دستکاری در یازده میلیون خودروی دیزل فولکس واگن، مدیر عامل جدید غول خودروسازی آلمان هزینه شش و نیم میلیارد یورویی در نظر گرفته شده برای جبران خسارات وارده را ناکافی دانست و میزان تبعات مالی و تجاری این رسوایی برای شرکت تحت ریاستش را غیر قابل پیش بینی توصیف کرد.

وی تاکید کرد حتی در صورت تلاش برای محدود کردن اثرات منفی و مخرب این ماجرا، شرکت فولکس واگن با ششصد هزار حقوق بگیر در زمینه اشتغال با چالش جدی مواجه خواهد شد.

فاش شدن تقلب شرکت فولکس واگن در دور زدن تستهای آلایندگی ارزش سهام این شرکت را با افت بیش از چهل درصدی مواجه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنوشت پروژه کلیدی شرکت «بی.‌ام.‌و» در شهر کوچکی از ایالت باواریای آلمان رقم می‌خورد

برنامه بلندپروازانه تسلا برای تبدیل کارخانه خود در آلمان به بزرگترین کارخانه خودروسازی اروپا

رقابت ایلان ماسک و وارن بافت در صنعت خودرو؛ بی‌وای‌دی از تسلا پیشی گرفت