روسیه از دریای خزر به سوریه موشک پرتاب کرد

روسیه از دریای خزر به سوریه موشک پرتاب کرد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه، این کشور برای نخستین بار از ناوهای خود در دریای خزر برای حمله به مواضع مخالفان سوریه استفاده کرد

آگهی

یک هفته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک سوریه، این کشور برای نخستین بار از ناوهای خود در دریای خزر برای حمله به مواضع مخالفان سوریه استفاده کرد. وزارت دفاع روسیه تأیید کرد روز چهارشنبه دست کم ۲۶ موشک دوربرد کروز با کالیبر ۱۱ از عرشه چهار ناو این کشور مستقر در دریای خزر به خاک سوریه شلیک شده است. این موشک ها با طی مسیری بیش از هزار و پانصد کیلومتر و با گذشتن از آسمان ایران و عراق به مراکز تجمع شورشیان مخالف دولت بشار اسد در سوریه اصابت کردند. روسیه این عملیات را برای پشتیبانی از حمله روز چهارشنبه ارتش سوریه به شورشیان در استان های حما و ادلب انجام داد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بار دیگر خواستار همکاری با آمریکا، ترکیه، ایران و کشورهای عرب منطقه برای حل بحران سوریه شد اما واشنگتن مشارکت نظامی با روسیه در حملات هوایی علیه نیروهای داعش را رد کرد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: «به نظر ما راهبرد روسیه اشتباه است. آنها هم چنان به مواضعی حمله می کنند که از آن داعش نیست و این یک اشتباه بنیادین است. بر خلاف آنچه روسیه می گوید، ما تا زمانی که آنها راهبرد غلط خود را دنبال می کنند، توافقی برای همکاری با آنها نداریم.»

روسیه می گوید داعش هدف اصلی حملات این کشور در سوریه است، ولی دولت های غربی می گویند جنگنده های روسی بیشتر به مواضع گروه های دیگر مخالف دولت بشار اسد حمله می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه از دریای خزر به سوریه موشک پرتاب کرد

از نیروهای دولتی سوریه تا القاعده و مخالفان اسد؛ عضوگیری از کودکان توسط گروه‌های مسلح افزایش یافت

دست‌کم سه جنگجوی داعش در حمله نیروهای آمریکا به شمال سوریه کشته شدند