هشدار ناتو به روسیه: احترام به حریم هوایی ناتو و خودداری از افزایش تنشهای بین المللی

هشدار ناتو به روسیه: احترام به حریم هوایی ناتو و خودداری از افزایش تنشهای بین المللی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ورود هواپیماهای جنگنده روس به خاک سوریه، خشم آنکارا را به همراه داشته است. ترکیه ضمن احضار سفیر روسیه، این اقدام را تجاوز روسیه به حریم هوایی این

آگهی

ورود هواپیماهای جنگنده روس به خاک سوریه، خشم آنکارا را به همراه داشته است. ترکیه ضمن احضار سفیر روسیه، این اقدام را تجاوز روسیه به حریم هوایی این کشور خوانده است.

دولت روسیه در مقابل اعلام کرده است ورود به حریم هوایی ترکیه تنها برای چند ثانیه و به دلیل شرایط بد آب و هوا صورت گرفته است.

در این باره روز دوشنبه احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: «قوانین تعامل با ترکیه به تمام هواپیماها اعمال می شود، چه هواپیماهای سوریه، چه روس و چه ترک. نیروهای مسلح ترکیه در این باره دستورالعمل های بسیار روشنی دارند.»

ترکیه از مخالفان تداوم حکومت بشار اسد است و اکنون نیز نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده های روس، بر تیرگی روابط مسکو و آنکارا افزوده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز اعلام داشت: «اقدامات روسیه به امنیت و ثبات در منطقه کمک نمی کند. من از روسیه می خواهم که بطور کامل به حریم هوایی ناتو احترام بگذارد و از افزایش تنش با نیروهای ائتلاف جلوگیری کند. من مصرانه از روسیه می خواهم تا با برداشتن گامهای لازم، تلاشهایش را با اقدامات جامعه بین المللی برای مبارزه علیه داعش همسو کند.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با دفاع از این عملیات تاکید کرده است ثمربخش بودن حملات جنگنده های روس باعث شده حتی مقامات دولت عراق نیز به کمکهای نیروی هوایی روسیه برای حمله به مواضع تروریستها در عراق علاقمند شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض ترکیه به نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های روسیه

روسیه می گوید در حملات هوایی به مواضع گروه دولت اسلامی ده هدف را نابود کرده است

اوباما: اسد تا کنون به دلیل حمایت ایران و روسیه سقوط نکرده است