شهرهای طولکرم، رام الله و بیت المقدس پرتنش تر شد

شهرهای طولکرم، رام الله و بیت المقدس پرتنش تر شد
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تنش روزهای اخیر بین فلسطینیان و نیروهای امنیتی اسرائیل با کشته دومین نوجوان فلسطینی در شهر طولکرم در شمال تل آویو شدت یافت. بدنبال کشته شدن دو نوجوان

آگهی

تنش روزهای اخیر بین فلسطینیان و نیروهای امنیتی اسرائیل با کشته دومین نوجوان فلسطینی در شهر طولکرم در شمال تل آویو شدت یافت.

بدنبال کشته شدن دو نوجوان فلسطینی در دو روز اخیر و نیز چهار شهروند اسرائیلی، شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن و محله عیسویه در بیت المقدس پرتنش تر شده بود.

همزمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که «فرمانده نیروهای امنیتی اسرائیل را فرا خوانده و دستوراتی را برای اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله و ممانعت از ترور و مجازات عاملان» صادر کرده است.

ساعاتی پیش از آن که پیکر نوجوان فلسطینی روز دوشنبه در روستای بلعا در نزدیکی شهر طولکرم تشییع شود، جنگنده های اسرائیلی مناطقی در نوار غزه را بمباران کردند. اسرائیل اعلام کرد این حمله را در پاسخ به پرتاب موشک از سوی حماس انجام داده است.

یک نماینده پارلمان فلسطین در مراسم تشییع به یورونیوز گفت: «مردم و نسل جدید ما که پس از توافق اسلو بدنیا آمده، با مقاومت خود خواهان پایان دادن به این توافقنامه است چرا که هر روز رنج می برند و تحقیر می شوند.»

نماینده جنبش فتح گفت: «آنچه ما از تمام دنیا و خصوصا اتحادیه اروپا می خواهیم گفتن حقیقت و گسیل نیروهای بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین است.»

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز از کرانه باختری رود اردن می گوید: «خشم متقابل طرفین و افزایش تنش تهدیدی برای وضعیت موجود و بدتر شدن شرایط و خونریزی بیشتر در هر دو طرف است، مگر این که جامعه بین المللی با راه حل سیاسی مورد قبول طرفین پا در میانی کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات صلح میان فلسطینی ها و اسرائیل در نقطه آغاز

اختلال پروازها در بحبوحه تنش ایران و اسرائیل؛ کارشناسان هوانوردی چه می‌گویند؟

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟