درگیری صدها فلسطینی با پلیس اسرائیل در شرق بیت المقدس

درگیری صدها فلسطینی با پلیس اسرائیل در شرق بیت المقدس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی حملات شنبه شب دو مهاجم فلسطینی به چند اسرائیلی، روز یک شنبه محله العیسویه در شرق بیت المقدس شاهد درگیری میان صدها جوان فلسطینی و نیروهای

آگهی

در پی حملات شنبه شب دو مهاجم فلسطینی به چند اسرائیلی، روز یک شنبه محله العیسویه در شرق بیت المقدس شاهد درگیری میان صدها جوان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی بود. در این درگیری ها پلیس اسرائیل به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کرد و معترضان نیز با پرتاب سنگ با پلیس درگیر شدند. تاکنون گزارشی از مجروح شدن یا دستگیری فردی منتشر نشده است.

یکی از جوانان معترض می گوید: «کسانی که در اینجا هستند احساس نمی کند که ابومازن (محمود عباس) آنها را نمایندگی می کند. او همدست کسانی است که وطن فروشی کرده اند. او با اسرائیل همکاری می کند تا مانع آغاز انتفاضه سوم شود.»

یکی از ساکنان این منطقه نیز می گوید: «نخستین علت اعتراضات نفوذ اسرائیل در مسجد الاقصی است. دومین علت خشونت اعمال شده از سوی نیروهای اشغالگر علیه فلسطینی هاست. دلایل زیادی وجود دارد، زندگی برای ما در اینجا سخت است.»

در حملات شب گذشته دو مرد فلسطینی به چند اسرائیلی در بیت المقدس دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. پلیس اسرائیل روز یک شنبه با افزایش تدابیر امنیتی، دسترسی فلسطینیان به بخش قدیمی بیت المقدس را به مدت دو روز محدود کرده است و تنها توریست ها، ساکنان و یهودی ها می توانند وارد این بخش از شهر شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت