پرتغال؛ رقابت تنگاتنگ ائتلاف حاکم و سوسیالیستها در انتخابات یکشنبه

پرتغال؛ رقابت تنگاتنگ ائتلاف حاکم و سوسیالیستها در انتخابات یکشنبه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، اتئلاف حاکم برهبری پدرو پسو کوئیلو نخست وزیر کنونی این کشور در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه با برتری اندکی نسبت به حزب

آگهی

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، اتئلاف حاکم برهبری پدرو پسو کوئیلو نخست وزیر کنونی این کشور در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه با برتری اندکی نسبت به حزب سوسیالیست پیروز خواهد شد.

با این حال به نظر می رسد حزب حاکم اکثریت پارلمانی خود را در این انتخابات از دست بدهد. حزب دست راستی این کشور برهبری پائولو پورتس در این انتخابات با حزب حاکم ائتلاف کرده است.

از سوی دیگر، در این انتخابات، حزب سوسیالیست پرتغال برهبری آنتونیو کوستا شهردار سابق لیسبون رقابت تنگاتنگی با ائتلاف حاکم خواهد داشت.

بنابر تازه ترین نظرسنجی منتشر شده، ائتلاف حاکم حدود ۳۷ درصد آرا، سوسیالیست ها حدود ۳۳ درصد، کمونیستها و سبزها حدود ۹ درصد و چپ های رادیکال حدود ۸ درصد آراء را در انتخابات روز یکشنبه کسب خواهند کرد.

اگر برآورد نظرسنجی ها درست باشد ائتلاف حاکم در پارلمان آینده بین ۹۹ تا ۱۱۴ کرسی را کسب خواهد کرد که کمتر از ۱۱۶ کرسی لازم برای داشت اکثریت مطلق در پارلمان است.

انتخابات آتی پارلمانی در پرتغال نزدیکترین رقابت انتخاباتی میان دو حزب محافظه کار و سوسیالیست از سال ۱۹۷۴ زمانی که دموکراسی در این کشور برقرار شد، می باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آنتونیو کوستا؛ شهرداری محبوب که می خواهد نخست وزیر شود

انتخابات پرتغال: پدرو پاسوش کوئیلو مرد روزهای سخت

هر آنچه درباره انتخابات پارلمانی پرتغال باید بدانید