اروپا، "سرزمین رویاهای" پناهجویان

اروپا، "سرزمین رویاهای" پناهجویان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اروپا نخستین مقصد پناهجویانی است که از جنگ خاورمیانه می گریزند. هزاران نفر از آنها تلاش می کنند تا از طریق مجارستان، کرواسی و صربستان خود را به اروپا

آگهی

اروپا نخستین مقصد پناهجویانی است که از جنگ خاورمیانه می گریزند. هزاران نفر از آنها تلاش می کنند تا از طریق مجارستان، کرواسی و صربستان خود را به اروپا برسانند.

امکان تحصیل، خدمات اجتماعی و سایر امکاناتی که اروپا بدون تبعیض برای همه شهروندان در نظر می گیرد از جمله دلایلی است که پناهجویان را به مهاجرت به این قاره تشویق می کند.

این پناهجویان به امید زندگی بهتر از جنگ و آشوب گریخته اند. عمران اختر، داوطلبی است که از پناهجویان به محض ورود به اروپا استقبال می کند. او می گوید: «من فقط تلاش می کنم به آنها اعتماد به نفس بدهم. ما به آنها می گوییم که در اروپا هستند، خطری تهدیدشان نمی کند و امنیت دارند و گذشته را فراموش کنند.»

با اینکه اغلب پناهجویان عرب زبان هستند اما تنها اندکی از آنها تمایل به مهاجرت به کشورهای عرب دارند. دلیل اصلی شاید تفاوت امکانات زندگی و آینده نامطئن در این کشورها، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

علی اهل بغداد است و قصد دارد به سوئد مهاجرت کند. او ادعا می کند که تمام زندگی اش را در عراق از دست داده است. وی در پاسخ به این سوال که چرا به کویت که به عراق نزدیکتر است مهاجرت نکرده، می گوید: «آنها هیچ کمکی به ما نکردند. اما بجز چند کشور، اروپا درهای خود را بر روی ما گشود و به ما کمک کرد.»

خبرنگار یورونیوز می گوید: «برای پناهجویان اروپا سرزمین رویاهاست. آنها بر این باورند که آرزوهایشان در اینجا به حقیقت می پیوندد. با اینکه خیلی از آنها شرایط اروپا را به خوبی نمی دانند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان برای هر پناهجو ماهیانه تا ۶۷۰ یورو هزینه می کند

هزاران مهاجر افغان در مرکز آتن زمینگیر شده اند

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»