هزاران پناهجو در دو سوی مرز کرواسی و صربستان گرفتار مانده اند

هزاران پناهجو در دو سوی مرز کرواسی و صربستان گرفتار مانده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با سردتر شدن هوا در اروپا، شرایط برای پناهجویان سرگردان در دو سوی مرز کرواسی و صربستان دشوارتر شده است. پناهجویان در کرواسی عمدتاً در حوالی ایستگاه

آگهی

با سردتر شدن هوا در اروپا، شرایط برای پناهجویان سرگردان در دو سوی مرز کرواسی و صربستان دشوارتر شده است. پناهجویان در کرواسی عمدتاً در حوالی ایستگاه قطار تووارنیک، در نزدیکی مرز کرواسی و صربستان، تجمع کرده اند.

کرواسی در چند روز گذشته به تعداد محدودی از پناهجویان اجازه سوار شدن به قطارها به مقصد کشورهای همسایه را داده است. این در حالی است که انبوهی از پناهجویان همچنان در انتظار اجازه مقامات کرواسی برای ترک این کشورند.

به دنبال بسته شدن مرز صربستان و مجارستان، در روزهای گذشته انبوهی از پناهجویان از طریق یونان و صربستان به کرواسی آمده اند تا از طریق این کشور به مجارستان یا اسلوونی و در نهایت به اتریش و آلمان بروند. مقامات کرواسی پیشتر برای پذیرایی موقت از بیست هزار پناهجو اعلام آمادگی کرده بودند. به گفته این مقامات، شمار پناهجویان در حال حاضر از این رقم فراتر رفته و آنان جلوگیری از ورود پناهجویان بیشتر را در دستور کار قرار داده اند.

همزمان، گروه دیگری از پناهجویان در آن سوی تووارنیک، در شهر سید در صربستان و در نزدیکی مرز این کشور با کرواسی گرفتار شده اند. این پناهجویان امکان رفتن به مجارستان را ندارند و رفتن به کرواسی هم در حال حاضر راه حل مناسبی برای آنها به نظر نمی رسد.

به دنبال تسهیل شرایط پناهندگی برای جنگ زدگان سوری از سوی برخی کشورهای اروپایی در هفته های اخیر، دهها هزار نفر از مهاجران و پناهجویان خاورمیانه ای در این مدت از طریق کشورهای شرق اروپا خودشان را به کشورهای مرفه تر غرب اروپا رساندند. با این حال، با برقراری دوباره کنترل مرزی در روزهای گذشته و جلوگیری از طی مسیر مهاجران و پناهجویان، انبوهی از آنان در میانه راه ترکیه تا آلمان گرفتار مانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری کرواسی شعار «درود بر اوکراین» را با سلام هیتلری مقایسه کرد

بارندگی‌های شدید در بالکان؛ در شهرهای بوسنی و کرواسی سیل جاری شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد