رییس جمهوری بنین: خبرهای خوبی از بورکینافاسو خواهیم داشت

رییس جمهوری بنین: خبرهای خوبی از بورکینافاسو خواهیم داشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چند روز پس از کودتای بورکینافاسو به نظر می رسد راه حل سیاسی برای خروج این کشور از بحران پیدا شده است. توماس بونی یایی، رییس جمهوری بنین و یکی از

آگهی

چند روز پس از کودتای بورکینافاسو به نظر می رسد راه حل سیاسی برای خروج این کشور از بحران پیدا شده است. توماس بونی یایی، رییس جمهوری بنین و یکی از میانجی ها پیش تر وعده داده بود که روز یکشنبه “خبرهای خوبی” از بورکینافاسو خواهد داشت. به گفته وی این خبر پس از جلسه کشورهای آفریقایی میانجی و مقامات نظامی، اعلام عمومی خواهد شد.

ژانرال ژیلبر دیندره از رهبران کودتا و رییس شورای ملی دموکراسی بورکینافاسو نیز با اشاره به میانجیگری کشورهای آفریقایی گفت: «ما می خواهیم پیشنهادها امکان برگزاری یک انتخابات آرام و مطمئن را فراهم کند و نتیجه ای که از داخل صندوق بیرون می آید جای هیچ شک و شبهه ای نداشته باشد.»

کودتای بورکینافاسو تنها چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و در جریان آن رییس جمهوری، نخست وزیر و تعدادی از اعضای دولت هنگام شرکت در جلسه کابینه توسط گارد ریاست جمهوری بازداشت شدند. روزهای اخیر خیابان های پایتخت بورکینافاسو صحنه درگیری نظامیان و مردم خشمگین از کودتا بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند