منچستریونایتد و بارسلونا در اوج

منچستریونایتد و بارسلونا در اوج
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هفته شاهد دیدارهای بسیار جذاب و دیدنی در چارچوب لیگ های فوتبال اروپا بودیم. منچستریونایتد در ورزشگاه الدترافورد پیروز شد و به جایگاه سوم لیگ برتر

آگهی

این هفته شاهد دیدارهای بسیار جذاب و دیدنی در چارچوب لیگ های فوتبال اروپا بودیم. منچستریونایتد در ورزشگاه الدترافورد پیروز شد و به جایگاه سوم لیگ برتر رسید و بارسلونا در مادرید خوش درخشید در صدر لایگا جا خوش کرد.

شنبه شب، شب جشن پیروزی شیاطین سرخ در برابر قرمزها بود. منچستریونایتد ۳ به ۱ لیورپول را شکست سختی داد. نخستین گل را دیلی بلیند با یک شوت زیبا و به لطف پاس دقیق ماتا در اوایل نیمه دوم به ثمر رساند. هررا در دقیقه ۷۰ دیدار از روی نقطه پنالتی منچستریونایتد را با ۲ گل پیش انداخت.
لیورپولی ها شش دقیقه مانده به پایان دیدار به گل رسیدند؛ کریستین بنتکه با یک برگردان فوق العاده زیباترین گل هفته را به تور دروازه شیاطین سرخ نشاند. اما تنها دو دقیقه بعد آنتونی مارسیال، خرید جدید منچستریونایتد، با یک حرکت فردی و زیبا سومین گل تیمش را زد تا شاگردان فن خال به جایگاه سوم لیگ برتر صعود کنند.

رویاروی آتلتیکو مادرید و بارسلونا نیز در نیمه نخست بدون گل بود، اما در آغاز نیمه دوم، فرناندو تورس در پی اشتباه خط دفاعی بارسلونا، آتلتیکو را در خانه با یک گل به پیروزی امیدوار کرد. امیدی که البته تنها چهار دقیقه دوام داشت؛ نیمار در یک حمله جانانه بازی را به تساوی کشاند و سپس مسی که از ابتدای دیدار به زمین فرستاده نشده بود، به میدان آمد و بارسلونا با افزایش قدرت تهاجمی خود موفق شد در دقیقه ۷۷ به لطف او بار دیگر دروازه میزبان خود را بگشاید و با این پیروزی جایگاه خود را در صدر لالیگا محکم کند.

برترین و بدترین های هفته

در فهرست برترین و بدترین های این هفته چند تازه وارد داریم و یک باشگاه که مدتی است در فهرست بد شناس ها به سر می برد.
کریستیانو رونالدو با ۵ گلی که برای رئال مادرید در برابر اسپانیول به ثمر رساند رکوردی تازه برای تیم محبوبش بر جا گذاشت و در جمع برترین های هفته قرار گرفت.
سرجیو آگوئرو که در دیدار منچسترسیتی کریستال پلاس از ناحیه زانو پای راست مصدوم شد، قادر نخواهد بود تیمش را در دیدار مقابل یونتوس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا همراهی کند. در نتیجه در فهرست بدترین های هفته جای گرفت.
چلسی هم که این هفته عملکرد بسیار ضعیفی داشت و دومین شکست پیاپی خود را تجربه کرد، به قعر جدول بدترین های هفته سقوط کرد.

گاهشمار تاریخ

هفته پیش جام ملت های اروپا در ۱۹۶۰ را با ادای دین به لو یاشین، دروازه بان اسطوره ای شوروی مرور کردیم. این هفته نگاهی خواهیم کرد به دومین دوره این مسابقات که در سال ۱۹۶۴ به میزبانی اسپانیا برگزار شد.
اسپانیا، نخستین بار، جام قهرمانی جام ملت های اروپا را در خانه بدست آورد. در حالی که بر تعداد تیم های حاضر در دومین دوره از این مسابقات افزوده شده بود و اتحاد جماهیر شوروی همچنان خطرناک ترین تیم و جدی ترین بخت قهرمانی بود، اسپانیا موفق شد در فینال ۲ بر ۱ مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد.

پیش بینی نتایج مسابقات

هرچند لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه آغاز می شود، ما تصمیم گرفتیم این هفته در مورد نتایج مسابقات لیگ های اروپایی گمانه زنی کنیم. فراموش نکنید که شما هم می توانید پیش بینی های خودتان را برای ما بفرستید. برای این منظور از TheCornerScores# در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
به گمان ما چلسی، باوجود نتایج ضعیف اخیر، سرانجام این هفته با ۲ گل آرسنال را شکست خواهد داد. بورسیا دورتموند بایرن لورکوزن را ۳ بر ۱ از پیش روی بر خواهد داشت و پاری سن ژرمن با ۳ گل رنس را شکست سختی خواهد داد و پورتو و بنفیکا به یک تساوی ۱ بر ۱ رضایت خواهند داد.

ویدئو هفته

شاید روپایی زدن خیلی سخت نباشد، شاید حل «مکعب جادویی روبیک» کمی سخت تر باشد، اما بی تردید انجام این دو کار به طور همزمان خیلی سخت است. برنامه این هفته را با تصاویری از یک نوجوان با استعداد به پایان می رسانیم که قادر به انجام این کار دشوار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند