ادامه درگیری بین ارتش ترکیه و پ کا کا؛ شانزده سرباز دیگر کشته شدند

ادامه درگیری بین ارتش ترکیه و پ کا کا؛ شانزده سرباز دیگر کشته شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

درگیری ها بین ارتش ترکیه و افراد وابسته به حزب کارگران کردستان (پ کا کا) در جنوب شرق این کشور ادامه دارد. روز سه شنبه یک مینی بوس حامل سربازان در

آگهی

درگیری ها بین ارتش ترکیه و افراد وابسته به حزب کارگران کردستان (پ کا کا) در جنوب شرق این کشور ادامه دارد. روز سه شنبه یک مینی بوس حامل سربازان در برخورد با یک مین کناره جاده ای منهدم شد و دست کم چهارده سرباز در این حادثه جان باختند.

دو روز پیش نیز اعضای پ کا کا در کمینی در جنوب ترکیه، شانزده سرباز ارتش این کشور را کشته بودند. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، روز سه شنبه در مراسم خاکسپاری این سربازان شرکت کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور نیز درباره حوادث روزهای اخیر گفت: «ما آینده ملت را دست تروریستها، اعضای یک سازمان خائن، و حامیان و همکارانشان نسپرده ایم و نخواهیم سپرد.»

همزمان، دولت ترکیه اعلام کرده است که جنگنده های ارتش دهها هدف را در کوههای نزدیک مرز این کشور با عراق بمباران کرده اند. روز دوشنبه نیز بیش از پنجاه جنگنده ارتش اهدافی را در نزدیکی مرز ترکیه با ایران و ارمنستان بمباران کرده بودند. حملات هوایی اخیر ارتش ترکیه به مواضع پ کا کا تاکنون دهها کشته بر جا گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟