عزم جدی دولت ترکیه بر محو پ کا کا

عزم جدی دولت ترکیه بر محو پ کا کا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی ترکیه یکشنبه شب بلافاصله بعد از بمبگذاری در مسیر یک کاروان از خودروهای زرهی در جنوب شرق این کشور، جلسه اضطراری تشکیل

آگهی

مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی ترکیه یکشنبه شب بلافاصله بعد از بمبگذاری در مسیر یک کاروان از خودروهای زرهی در جنوب شرق این کشور، جلسه اضطراری تشکیل دادند. عدم موفقیت حزب حاکم ترکیه یعنی عدالت و توسعه در تشکیل ائتلاف سیاسی با احزاب دیگر، این روزها سبب تضعیف جایگاه ریاست جمهوری و بروز تنش های گوناگون در کشور شده است.

احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه بعد از جلسه اضطراری یکشنبه شب گفت: «دوستان، همه این کوه ها کاملا از وجود تروریست ها پاکسازی خواهد شد. هر کاری هم که بکنند، محو خواهند شد، همین. کوه ها، دشت ها، بلندی ها و شهرهای این کشور را در اختیار تروریست ها نخواهیم گذاشت.»

حمله یکشنبه شب که گروه پ کا کا مسئولیت آن را بر عهده گرفت، در منطقه داغلیجا در نزدیکی شهر حکاری و مرز ایران روی داد. شمار قربانیان این بمبگذاری به شانزده نفر رسیده است.

این حمله در جریان عملیات پاکسازی چندین پایگاه نیروهای کرد در منطقه روی داده است. در روزهای اخیر مخالفان دولت ترکیه به ویژه در شهرهای کردنشین دیاربکر و جیزره در اعتراض به عملیات ارتش دست به تظاهرات زده و با پلیس درگیر شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد

ترکیه به تلافی کشته شدن ۱۲ سرباز حملات خود را علیه گروه‌های کرد سوریه و عراق تشدید کرد

حمله ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه ده‌ها کشته برجای گذاشت