قاچاق مهاجران از ترکیه به جزیره لزوس در دریای اژه

قاچاق مهاجران از ترکیه به جزیره لزوس در دریای اژه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قاچاقچیان بیش از صد نفر از مهاجران را روز جمعه از ترکیه به یکی از جزایر یونان در دریای اژه به نام لزوس منتقل کردند. این جزیره فاصله کمی با ترکیه دارد

آگهی

قاچاقچیان بیش از صد نفر از مهاجران را روز جمعه از ترکیه به یکی از جزایر یونان در دریای اژه به نام لزوس منتقل کردند. این جزیره فاصله کمی با ترکیه دارد و به همین دلیل قاچاقچیان از آن برای انتقال مهاجران استفاده می کنند.

خبرنگار یورونیوز در لزوس می گوید: «??هر کدام از این مهاجران که اینک وارد جزیره شده اند مبلغ ۳۰۰۰ دلار برای آمدن از آیوالیک و چاناکال به لزوس پرداخت کرده اند. در حالی که سفر آنها دو ساعت و نیم طول کشیده است، داوطلبان کمک به مهاجران انتظار آنها را می کشیدند و به آنها آب و غذا دادند.??»

یک پناهجوی سوری می گوید: «??کار و زندگی [در سوریه] نیست، بلکه جنگ است. زندگی آن چیزی است که ما به آن احتیاج داریم. در سوریه زندگی وجود ندارد.??»

رسیدن به ساحل، روبرویی با مشکلات جدید

مهاجران پس از ورود به جزیره، جلیقه های نجات خود را در ساحل رها می کنند تا از مسیری جدید گذر کنند. آنها باید مسافتی ۸ کیلومتری را با پای پیاده برای رسیدن به یکی از روستاهای جزیره طی کنند. آنها با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند. بسیاری از آنها شب را در کنار جاده می گذرانند.

وضعیت پناهندگان در اردوگاه موقت

یک پناهجوی سوری می گوید: «??ما چهار ساعت راه رفتیم تا به اینجا برسیم. بیرون خوابیدیم و حالا اینجا هستیم و افراد مهربانی به ما کمک می کنند. می خواهیم جای دیگری برویم. یک جای خوب! به کمک احتیاج داریم.??»

کودکان و افراد مسن در میان این مهاجران که اغلب آنها سوری هستند، حضور دارند. بسیاری از آنها چمدان هایی را با خود حمل می کنند. جزیره لزوس دارای دو اردوگاه پناهجویان است. یکی از آنها به مهاجران سوری اختصاص یافته است و در دیگری مهاجران افغان، پاکستانی و عراقی اسکان داده شده اند. مواد خواراکی و آب آشامیدنی به اندازه کافی برای همه آنها در این اردوگاه ها وجود ندارد.

در انتظار آغاز سفری دیگر

یک داوطلب صلیب سرخ می گوید: «??آنها مرتب به ما می گویند که می خواهند به آلمان و سوئد یا هر جای دیگری در اروپا بروند. نمی خواهند در یونان و به ویژه در لزوس باقی بمانند.??»

هدف مهاجران رسیدن به بندری به نام مایتیلِن در جزیره لزوس است. این بندر در ۵۰ کیلومتری ساحلی واقع شده است که مهاجران روز جمعه به هنگام ورود به جزیره به آن رسیدند.

هدف آنها سوار شدن بر یکی از از کشتی هایی است که مهاجران را از بندر مایتیلِن به آتن در آن سوی دریای اژه می رساند.

نقشه حرکت مهاجران از جزیره لزوس در یونان

ورود به یونان:

۲۰۱۴
۴۳ ۵۰۰

ژوئیه ۲۰۱۵
۵۰ ۲۴۲

ژانویه- نیمه اوت ۲۰۱۵
۱۶۰ ۰۰۰#### Numbers of migrants who crossed the Mediterranean arriving in 2015 inشمار مهاجرانی که در سال ۲۰۱۵از طریق دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی وارد شده اند :

مجموع
۲۶۴.۵۰۰

یونان
۱۶۰.۰۰۰

ایتالیا
۱۰۴.۰۰۰

اسپانیا
۱.۹۵۰

مالت
۱۰۰

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همراهی خبرنگار یورونیوز با پناهجویان در مرز مقدونیه و صربستان

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

بحران مهاجرت و استیصال اروپا