سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفته گذشته دولت مقدونیه بدلیل عدم مدیریت درست موج پناهندگانی که از یونان وارد این کشور شده بود مورد انتقاد شدید قرار گرفت. پلیس این کشور در مناطق

آگهی

هفته گذشته دولت مقدونیه بدلیل عدم مدیریت درست موج پناهندگانی که از یونان وارد این کشور شده بود مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

پلیس این کشور در مناطق مرزی تنها دست به سرکوب شدید مهاجران زد و اعتراض شدید سازمان های حقوق بشری را برانگیخت.

جیمز فرینی، همکار ما در مرز صربستان و مقدونیه با گروهی از مهاجران همراه شد و می گوید: “سازمان ملل اعلام کرده است که ۸۰ درصد از پناهجویان در مرز مقدونیه از کشور سوریه هستند.
روزانه پلیس اجازه می دهد تنها ۱۵۰ تا ۳۰۰ تن از آنها از مرز عبور کنند. پس از مقدونیه، به صربستان رفته و سپس به مجارستان می روند و بعد هم به شمال اروپا برای آینده ای بهتر می اندیشند.”

بسیاری از مهاجران توسط کارکنان سازمان امور پناهندگان سازمان ملل در این منطقه مورد حمایت قرار می گیرند. همچنین پزشکان و پرستاران صلیب سرخ جهانی در این منطقه حاضر خواهند بود.

الکساندر یانوزوسکی از صلیب سرخ جهانی می گوید: “اینجا بسیاری از بیماری رنج می برند، کسانی دچار شکستگی شده اند، بدلیل راه پیمایهای طولانی دچار پادرد و استخوان درد هستند و کسانی که با مشکلات عصبی و رعشه و دیگر بیماریها مواجه اند. همچنین کسانی هستند که از نارسایی های قلبی و تنفسی نیز رنج می برند.”

مقصد نهایی بسیاری از این پناهجویان شمال اروپا و اغلب آلمان و سوئد است. بسیاری می گویند در این کشورها خویشاوند و آشنایی دارند که می تواند به آنها کمک کند و می توانند راحتتر از کشورهای حوزه بالکان و یا جنوب اروپا کار پیدا کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همراهی خبرنگار یورونیوز با پناهجویان در مرز مقدونیه و صربستان

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

موگرینی: باید به شکل متحد با چالش مهاجران روبرو شویم