مقامهای چینی شهر تیانجین را بیش از حد آلوده نمی دانند

مقامهای چینی شهر تیانجین را بیش از حد آلوده نمی دانند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامهای چینی روز جمعه تعدادی حیوان از جمله موش، مرغ، خرگوش و کبوتر را در نزدیکی محل انفجار هفته پیش در شهر تیانجین نگهداری کردند. این اقدام به منظور

آگهی

مقامهای چینی روز جمعه تعدادی حیوان از جمله موش، مرغ، خرگوش و کبوتر را در نزدیکی محل انفجار هفته پیش در شهر تیانجین نگهداری کردند.

این اقدام به منظور آرام کردن مردم و از بین بردن دغدغه آنها درباره آلوده بودن منطقه به مواد سمی صورت گرفت. این حیوانات پس از ۲ ساعت در قفسهای خود زنده ماندند. مسئولان شهر بارها تاکید کرده اند که آلاینده های موجود در پی انفجار، از جمله سیانید سدیم هیچ خطری را متوجه مردم نمی کند.

رئیس مرکز اضطراری وزارت حفاظت از محیط زیست گفت: «بر اساس نتایج آزمایشهای انجام شده، آلودگی هوا در منطقه تحت کنترل است و آلودگی های زیست محیطی بیش از استانداردهای ملی نیست.»

علیرغم نظر مقامهای محلی، روز پنجشنبه تصاویری از هزاران ماهی مرده در رودخانه شهر منتشر شد. بسیاری از مردم خواهان آن هستند که دولت خانه هایشان را خریداری کند.

یکی از شهروندان گفت: «تقاضایم اینست که که دولت خانه ام را بخرد. تمام منطقه همچون شبحی بر سر پسرم سایه افکنده. او از برگشتن به اینجا وحشت دارد.»

شهروند دیگری درباره آلودگی زیست محیطی منطقه گفت: «بزرگترین مشکل ما آلودگی شیمیایی است. این بزرگترین نگرانی همه است. آبی که فرزندانمان می نوشند و هوایی که تنفس می کنند.»

در پی انفجار هفته پیش بیش از صد نفر جان باختند. فاجعه مرگبار هنگامی اتفاق افتاد که یک انبار چند صد تنی از مواد شیمیایی در این شهر بندری منفجر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید