نگاهی به زندگی ورزشی و سیاسی سباستین کو

نگاهی به زندگی ورزشی و سیاسی سباستین کو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سباستین کو بریتانیایی روز چهارشنبه با ۱۱۵ رای در برابر ۹۲ رای سرگئی بوبکا از اوکراین به ریاست اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی انتخاب شد

آگهی

سباستین کو بریتانیایی روز چهارشنبه با ۱۱۵ رای در برابر ۹۲ رای سرگئی بوبکا از اوکراین به ریاست اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی انتخاب شد.

او در نخستین کنفرانس خبری خود گفت: «با افتخار اعلام می کنم که دو و میدانی ورزش نخست دنیاست و من هم مفتخرم که ریاست آن را بر عهده دارم. با تمام توان از ارزشها و میراث این ورزش و همچنین ساختاری که آقای دیاک (رئیس پیشین) باقی گذاشته محافظت می کنم.»

آقای کو زمانی که ۲۴ ساله بود در بازی های المپیک مسکو در سال ۱۹۸۰ شرکت کرد. او در آن بازی ها خوش درخشید و توانست مدال طلای دو ۱۵۰۰ متر را به گردان بیاندازد. او چهار سال بعد در بازی های المپیک لس آنجلس هم روی سکوی نخست ایستاد تا به یکی از اسطوره های ورزش دو و میدانی تبدیل شود.

این دونده پس از پایان دوران ورزشی اش وارد دنیای سیاست شد. آقای کو یک دوره نماینده حزب محافظه کار در مجلس عوام بریتانیا بود. اما فعالیت های سیاسی، این قهرمان سابق را از دنیای ورزش دور نکرد. او در سال ۲۰۰۷ نایب رئیس اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی شد. پس از آن هم نقش مهمی در انتخاب لندن به عنوان میزبان بازی های المپیک ۲۰۱۲ داشت، بازی هایی که در نهایت ریاست کمیته اجرای آن را بر عهده گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

ورزشکاران حرفه‌ای با درآمد خود چه می‌کنند؟

محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد