قانون ضدتروریستی جدید؛ عرصه بر رسانه ها در مصر تنگ تر می شود

قانون ضدتروریستی جدید؛ عرصه بر رسانه ها در مصر تنگ تر می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

قانون ضدتروریستی و سخت گیرانۀ جدید دولت مصر در مقابله با تهدیدات اسلام گرایان و گروه های شورشی عرصه را بر فعالیت رسانه ها و خبرنگاران نیز تنگ تر

آگهی

قانون ضدتروریستی و سخت گیرانۀ جدید دولت مصر در مقابله با تهدیدات اسلام گرایان و گروه های شورشی عرصه را بر فعالیت رسانه ها و خبرنگاران نیز تنگ تر خواهد کرد.

برای مثال خبرنگاران و روزنامه نگارانی که گزارش آنها از حملات تروریستی با آمار و اطلاعات رسمی دولت مطابقت نداشته باشد حداقل ۲۵ هزار دلار جریمه خواهند شد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر دو ماه پیش و بدنبال ترور هشام برکات، دادستان کل این کشور در انفجار بمبی در قاهره، وعده تصویب قوانین سختگیرانه را داده بود.

اعطای اختیارات بیشتر به نیروهای امنیتی، تسریع روند رسیدگی به پرونده های مربوط به شبه نظامیان و اسلامگرایان و تشدید مجازات مجرمان از نکات در نظر گرفته شده در قوانین جدید است.

دادگاه مصر حکم نهایی سه خبرنگار دفتر شبکه خبری الجزیره در مصر را در ماه جاری میلادی صادر می کند.

این سه نفر که در اواخر سال ۲۰۱۳ میلادی دستگیر شده اند به اتهام فعالیت و تبلیغات کذ ب علیه منافع و امنیت مصر محاکمه می شوند.

گروه های فعال حقوق بشر وضع قوانین جدید را دستاویز دولت مصر برای سرکوب مخالفان و ایجاد محدودیت بیشتر برای آزادی بیان در این کشور می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

بدترین کشورهای اروپا از لحاظ آزادی رسانه کدامند؟