یونان ۲۵۰۰ پناهجوی سوری را موقتا در یک کشتی مسافربری اسکان داد

یونان ۲۵۰۰ پناهجوی سوری را موقتا در یک کشتی مسافربری اسکان داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از میان هزاران پناهجوی سرگردان در جزیر کوس در شرق یونان، مهاجران سوری در یک کشتی مسافربری عظیم اسکان داده شدند. کشتی ونزیزلوس به گفته مقام های یونان

آگهی

از میان هزاران پناهجوی سرگردان در جزیر کوس در شرق یونان، مهاجران سوری در یک کشتی مسافربری عظیم اسکان داده شدند.

کشتی ونزیزلوس به گفته مقام های یونان برای اسکان موقت ۲۵۰۰ پناهجوی سوری درنظر گرفته شده است. این اقدام انتقاد سایر پناهجویان از کشورهای دیگر نظیر عراق، ایران، افغانستان و پاکستان را برانگیخته است. آنها تصمیم مذکور را تبعیض آمیز می دانند.

در این میان برخی از پناهجویان هویتشان را پنهان می کنند و خود را سوری جا می زنند.

طیب ادیب، پناهجوی عراقی وضعیت خود را اینطور توصیف کرد: «من منتظرم اما آنها به ما کمک نمی کنند فقط به سوری ها توجه دارند. آنها از آنچه در عراق، پاکستان و ایران می گذرد خبر ندارند و این مشکل، جدی است. اگر به آنها بگویم عراقی هستم آنوقت می گویند از اینجا بروم.»

پناهجویان در جزیره کوس در وضعیت بغرنج و تنش آلودی بسر می برند. امکانات این جزیره محدود و تعداد مهمانان ناخوانده بسیار است. نزدیک به پنجاه پناهجو روز شنبه در حین توزیع مواد غذایی با یکدیگر درگیر شدند. پلیس برای آرام کردن آنها به باتوم متوسل شد.

جولیا کورافا از داوطلبان سازمان پزشکان بدون مرز ضمن ابراز نگرانی از نبود امکانات کافی در این جزیره، گفت: «از مقام های ذیربط می خواهیم که کمکمان کنند. ما اینجا تنها هستیم و نمی توانیم کاری از پیش ببریم. نگهداشتن این افراد در اینجا برای بیست روز امکان پذیر نیست و هیچ کمکی به آنها نمی توان کرد. ما به نقطه ای رسیده ایم که دیگر نمی توانیم ادامه دهیم.»

به گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، نزدیک به ۱۲۵ هزار مهاجر از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون سعی داشته اند خود را از طریق جزایر یونان به اروپا برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک کشتی کروات ۴۲۰ مهاجر نجات یافته از مدیترانه را به ساحل آگوستا رساند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد