جوانان فلسطینی برای دفاع از خانه هایشان گروههای محافظت تشکیل داده اند

جوانان فلسطینی برای دفاع از خانه هایشان گروههای محافظت تشکیل داده اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تعدادی از جوانان فلسطینی در کرانۀ باختری رود اردن، گروههایی را برای محافظت از خانه ها و مزارع در مقابل حملات یهودیان افراطی تشکیل داده اند. اعضای این

آگهی

تعدادی از جوانان فلسطینی در کرانۀ باختری رود اردن، گروههایی را برای محافظت از خانه ها و مزارع در مقابل حملات یهودیان افراطی تشکیل داده اند.

اعضای این گروههای دفاعی بین ۱۷ تا ۴۰ سال سن دارند، به طور داوطلبانه تلاش می کنند از تکرار حملاتی نظیر آنچه که در روستای دوما اتفاق افتاد، جلوگیری کنند. این افراد که به ابزاری مانند باتوم بیسبال و چماق مسلح هستند، علاوه بر گشت شبانه، از تردد خودروهای مظنون نیز به داخل روستاها جلوگیری می کنند.

خبرگزاری رویترز گزارشی را از این جوانان در روستای قسری تهیه کرده است. محسن حسن، یکی از اعضای این گروه می گوید: «وقتی دیدیم که شهرک نشینان یهودی تلاش می کنند وارد روستا بشوند، با رئیس شورای روستا و اعضای آن تماس گرفتیم تا بدانیم چه کسانی حاضر به این همکاری هستند. با امام جماعت مسجدمان هم صحبت کردیم تا مردم را در جاهایی که شهرک نشین ها هستند، به صحنه بخواند.»

عابد عاتم عدی، سردستۀ یکی از این گروهها نیز با اشاره به سن اعضای این گروه می گوید: « مردان هفده ساله تا چهل ساله در این گروهها عضو هستند. بستگی به زمان آزاد آنها برای دفاع و تامین امنیت مردم روستاهایشان دارد. این گروه حمایت یا کمک مالی از هیچ کس دریافت نمی کند.»

روستای قسری در سال ۲۰۱۱ مورد حملۀ یهودیان افراطی شهرک نشین قرار گرفته بود که در جریان آن نیز شش خودروی ساکنان این روستا توسط یهودیان افراطی به آتش کشیده شد. پس از آن حمله، مصطفی برغوثی، دبیرکل ابتکار فلسطینی پیشنهاد تشکیل این گروههای دفاع داوطلبانه در مناطق فلسطینی نشین سال گذشته مطرح کرده بود.

روز ششم اوت نیز، غسان داغلاس از مقامات تشکیلات خودگردان فلسسطینی در گفتگو با روزنامۀ تایمز اسراییل ضمن اشاره به اینکه تصمیم به تاسیس این گروهها بعد از حملۀ شهرک نشینان به روستای قسری گرفته شده بود، تاکید کرده است زمان آن فرا رسیده که روستاهای فلسطینی از حملۀ یهودیان افراطی محافظت شوند. به گفتۀ وی، اعضای این گروههای محافظت داوطلبانه مسلح نخواهند بود و به این ترتیب ارتش اسراییل بهانه ای برای ورود به این روستاها و ممانعت از فعالیت این گروههای داوطلبانۀ محافظت نخواهد داشت.

هر گروه از ۳۰ تا ۴۰ عضو تشکیل شده و در طول ساعات شب از روستاها محافظت خواهند کرد. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در صورت بروز هر حادثه ای، مردم روستا از طریق بلندگوی مساجد در جریان قرار خواهند گرفت تا در صورت نیاز به کمک، به یاری این گروهها بشتابند.

چندی پیش، یهودیان افراطی منزل مسکونی خانوادۀ دوابشه در روستای دوما را به آتش کشیدند که در نتیجۀ آن کودک هجده ماهه ای به نام علی سعد دوابشه در آتش سوزی کشته شد. پدر این خانواده نیز یک هفته پس از این اقدام تروریستی در اثر سوختگی شدید در بیمارستان جان باخت. به گفتۀ بستگان این خانوادۀ فلسطینی، ریحام، مادر ۲۶ سالۀ این خانواده دچار سوختگی درجۀ سه شده و کودک چهارسالۀ دیگر وی نیز به دلیل سوختگی شدید باید تحت چندین عمل جراحی قرار گیرد.

دولت اسرائیل از این حملات یهودیان افراطی شهرک نشین با عنوان اقدام تروریستی نام برده و قول داده است مانع تکرار چنین حملاتی بشود. تاکنون چند تن از اعضای گروههای افراطی یهودی در اراضی اشغالی دستگیر شده اند و به دستور موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل، بازداشت اداری در مورد این یهودیان به اجرا گذاشته شده است.

با این حال، سربازان اسراییلی همچنان از خشونت در برابر فلسطینی های معترض به این حملات تروریستی استفاده می کنند. در جریان تظاهرات فلسطینی های خشمگین در کرانۀ باختری، دو جوان هدف گلولۀ پلیس اسراییل قرار گرفته و کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت