در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

در خبرها آمده بود…

اطعام پناهندگان به جای جشن عروسی

یک عروس و داماد در ترکیه، هزینه جشن ازدواج خود را صرف اطعام پناهندگان سوری کردند.

این زوج در شهر کیلیس در جنوب ترکیه که محل حضور بسیاری از پناهجویان اهل سوریه است، بین چهار هزار پناهجو مواد غذایی توزیع کردند.

تازه عروس و داماد سخاوتمند، خودشان نیز در این مراسم اطعام با گریختگان جنگ داخلی سوریه سهیم شدند و در کنار آنان به صرف غذا پرداختند.

[Turkish bride and groom distribute food to 4 thousands Syrian refugees instead of their guests on their wedding day. I think this is the most beautiful thing I've ever seen. SMH.com.au

مرد بیخانمان مجار به کودکان آواره هدیه داد

تصمیم دولت مجارستان به احداث حصار مرزی با کشور صربستان، این تصور را نزد افکار عمومی ایجاد کرده که مجارستان، پناهجویان مهاجر را دوست ندارد. اما اقدام یک بیخانمان مجاری، این تصور را وارونه ساخته است.

یک روزنامه در مجارستان گزارش می دهد که یک مرد بیخانمان در بوداپست پایتخت این کشور بین کودکان مهاجر اسباب بازی توزیع کرده است.

مجارستان در سال گذشته محل ورود بیش از هشتاد و شش هزار پناهجو بوده که بیشترشان گریختگان سوری هستند و بعد از رسیدن به یونان سعی می کنند از مسیر بالکان خود را به غرب اروپا برسانند. این مرد تلاش می کند تا ثابت کند که مردم کشورش نگاهی منفی نسبت به مهاجران ندارند.

در حال حاضر گروههای داوطلبانه بسیاری برای کمک رسانی به مهاجران در این کشور فعالیت می کنند.

شهردار مادرید در جست و جوی ساختمانهای خالی برای تصرف توسط سازمانهای اجتماعی

شهرداری مادرید در حال تهیه یک لیست از ساختمان و فضاهای خالی متعلق به شهروندان است تا آن را به شکل رایگان در اختیار برخی از سازمانهای اجتماعی قرار دهد.

تیم جدید مانوئلا کارمنا، شهردار چپگرای مادرید که چند هفته پیش آغاز به کار کرده، در چارچوب یک طرح کلی برای سازمان دهی مجدد دارایی های عمومی در حال پیشبردن این هدف است.

این طرح ریشه در جنبشهایی دارد که پس از سقوط دیکتاتوری اسپانیا در دهه هفتاد میلادی، در این کشور شکل گرفته است.

گردشگرانی که از سواحل ساردینی شن و ماسه دزدیدند

برخی از گردشگرانی که به جزیره ساردینی در ایتالیا رفته بودند، از سواحل این جزیره شن، ماسه و سنگ برداشتند و به عنوان «یادگاریهای طبیعت» با خود به محل سکونتشان حمل کردند.

در این راستا، یک دفتر کنترل در فرودگاه محل ایجاد شده و مسئولان با راه اندازی یک صفحه مرتبط در شبکه اجتماعی فیس بوک، این روند ناپسند را محکوم کرده و در مورد آن هشدار داده اند.

یک زندگی فرا معمولی بدون داشتن بازو

عباس کریمی نوجوان افغان که بدون داشتن بازو تولد یافت، امروز در سن چهارده سالگی می تواند غذا بخورد، تکالیف مدرسه اش را انجام دهد و به وسیله پاهایش درون آب شنا کند.

وزیر فرانسوی و یک پرسش: چرا رانندگی بدون گواهینامه جرم محسوب می شود؟

وزیر دادگستری فرانسه به تازگی مورد چنین پرسشی قرار گرفته است که: «چرا رانندگی بدون گواهینامه در فرانسه، همچنان باید جرم باقی بماند؟»

خانم کریستیان توبیرا، وزیر دادگستری جمهوری فرانسه باید توضیح دهد که با وجود جریمه های مالی، چرا رانندگان بدون گواهینامه باید به زندان نیز محکوم بشوند؟

بر حسب قوانین فعلی، متخلفین باید جریمه ای در حدود پانصد یورو پرداخته و علاوه بر آن مجازات زندان را نیز تحمل کنند.](https://instagram.com/p/55hUhxuvnZ/)

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدیو؛ سورتمه بازی هاسکی‌ها در سواحل شنی آفریقای جنوبی

ویدئو؛ مبارزه با کووید۱۹ در ونزوئلا از طریق شرکت در آیین معنوی

یادبود جیمزباندها در موزهٔ مادام توسو