ادامۀ درگیری میان جدایی طلبان و ارتش اوکراین همزمان با نشست گروه تماس

ادامۀ درگیری میان جدایی طلبان و ارتش اوکراین همزمان با نشست گروه تماس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان تبادل آتش میان نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان در شهر دونتسک، دست کم چهار سرباز اوکراینی کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. به گفتۀ مقامات

آگهی

در جریان تبادل آتش میان نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان در شهر دونتسک، دست کم چهار سرباز اوکراینی کشته و ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. به گفتۀ مقامات ارتش اوکراین این سنگین ترین درگیری میان دو طرف در این منطقه طی دو هفتۀ اخیر بوده است.

درگیری های روز دوشنبه در منطقۀ دونتسک علیرغم تعهد جدایی طلبان و اوکراین به توافق آتش بس مینسک و عدم استفاده از سلاح های سنگین علیه مواضع یکدیگر صورت می گیرد.

سخنگوی ارتش اوکراین می گوید جدایی طلبان طرفدار روسیه آغازگر این درگیری ها بوده اند. با احتساب تلفات اخیر، دست کم ۲۹ نفر از نیروهای نظامی اوکراین در ماه ژوییه در اثر حملات جدایی طلبان کشته شده و ۱۷۵ نفر نیز مجروح شده اند.

رهبران جدایی طلبان نیز از کشته شدن ۲۲ نفر از جمله چند غیرنظامی خبر می دهند.

تبادل آتش میان جدایی طلبان و ارتش اوکراین همزمان با نشست گروه تماس در مینسک صورت می گیرد. این دیدار در ادامۀ مذاکرات برای دستیابی به صلح و حل بحران اوکراین میان مقامات این کشور و روسیه، رهبران جدایی طلبان و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا روز دوشنبه در این شهر برگزار شد.

برقراری منطقۀ حایل به فاصلۀ ۳۰ کیلومتر میان مواضع جدایی طلبان و ارتش اوکراین در شرق این کشور و همچنین تهیۀ لیستی از زندانیان جنگی دوطرف از مسائل مطرح شده در این نشست بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم