پکن و آلماتی؛ رقبای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی

پکن و آلماتی؛ رقبای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ میلادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیته بین المللی المپیک صبح روز جمعه در شهر کوالالامپور مالزی، میزبان بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ میلادی را انتخاب خواهد کرد. دو شهر پکن، پایتخت

آگهی

کمیته بین المللی المپیک صبح روز جمعه در شهر کوالالامپور مالزی، میزبان بازیهای المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ میلادی را انتخاب خواهد کرد.

دو شهر پکن، پایتخت چین و شهر آلماتی در قزاقستان برای میزبانی این بازیها خود را نامزد کرده اند.

کشور چین که از لحاظ رشد اقتصادی و همچنین تجربه در برگزاری بازیهای بین المللی برتریهای بسیاری نسبت به قزاقستان دارد، از هم اکنون سرمایه گذاری عظیمی را در بخش ورزشهای زمستانی آغاز کرده است. این کشور طی یک دهه اخیر میزبان بیش از چهل رویداد بین المللی ورزشی بوده است. اما آلودگی هوا، امتیازی منفی برای چین به عنوان میزبان بازیها محسوب می شود.

در مقابل، اگرچه شهر آلماتی تجربه کمتری در میزبانی بازیهای بین المللی دارد اما دو امتیاز ویژۀ پایتخت سابق قزاقستان را نمی توان نادیده گرفت. این دو امتیاز عبارتند از نزدیک بودن آلماتی به مناطق کوهستانی و همچنین وجود منابع نفتی عظیم در این کشور که خیال سازماندهندگان المپیک را از بودجه تامین تدارکات آسوده می کند. قزاقستان پیش از این پروژه های آماده سازی شهر برای میزبانی این بازیها را آغاز کرده است.

چنانچه پکن برای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۲۲ انتخاب شود، این شهر اولین شهری خواهد بود که توانسته هم میزبانی بازیهای تابستانی و هم زمستانی المپیک را برعهده داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام ملت‌های آسیا؛ صعود مقدرانه قطر و تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

ادامه درخشش زنان ایرانی در بازی‌های آسیایی؛ کسب مدال در دوچرخه‌سواری، قایقرانی و تکواندو

بهای بلیط‌‌های دیدار دوستانه آرژانتین و استرالیا اعلام شد؛ ۶۳۰ یورو برای دیدن مسی در چین