مسدود ماندن بسیاری از بزرگراه های فرانسه و ادامه اعتراض دامداران و کشاورزان

مسدود ماندن بسیاری از بزرگراه های فرانسه و ادامه اعتراض دامداران و کشاورزان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

علیرغم آنکه دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد کمک ها و تسهیلات اضطراری به بخش کشاورزی و دامداری اختصاص می دهد، کشاورزان و دامداران معترض همچنان با

آگهی

علیرغم آنکه دولت فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد کمک ها و تسهیلات اضطراری به بخش کشاورزی و دامداری اختصاص می دهد، کشاورزان و دامداران معترض همچنان با مسدود کردن بسیاری از راه های ارتباطی خواهان تحقق وعده های دولت و ایجاد تغییرات محسوس به خصوص در زمینه بالا رفتن قیمت محصولات تولیدی خود شدند.

ونسان پستر دبیر مجمع اتحادیه کشاورزان و دامداران استان رون می گوید: «ما هزینه ها و قوانین دست و پاگیری داریم که دیگر کشورها فاقد آن هستند. این بر عهده دولت است که کلیه مسئولیت ها را در این زمینه برعهده گیرد. دولت اکنون گام نخست را برداشته و این جای تبریک دارد. اکنون باید گام های بیشتری برداشته شود و اقداماتی در این بخش صورت گیرد تا شاهد افزایش فوری قیمت ها باشیم.»

در ادامه این اعتراض ها بسیاری از بزرگراه های اصلی اطراف شهر لیون از شامگاه چهارشنبه توسط موانعی مسدود شد و رانندگانی که از این مسیرها عبور می کردند ساعت ها پشت ترافیک سنگین ماندند. برخی از رانندگان نیز مجبور شدند برای رسیدن به مقاصد خود از راه های انحرافی استفاده کنند.

یکی از رانندگان می گوید: «الان ساعت هشت شب است و من میخواهم به خانه بازگردم. چه ساعتی به منزل می رسم؟ نیمه شب؟ آنها همه راه را مسدود کرده اند.»

فشار سنگین ناشی از هزینه های تولید و مالیات، انباشته شدن بدهی ها و نیز روند رو به نزول بهای تولیدات کشاورزی و دامداری از جمله دلایلی است که فعالان این بخش را در تنگنا قرار داده است.

در گزارش لورانس الکساندرویچ خبرنگار یورونیوز از یک بزرگراه اطراف لیون آمده است: «بستن و ایجاد مانع در بزرگراه راه حل مناسبی نیست. اینجا یکی از محورهای اصلی ارتباطی میان شمال و جنوب اروپا است و هزاران کامیون روزانه در آن تردد می کنند. کامیون هایی که بار آنها چهارشنبه شب از سوی معترضین مورد بازرسی قرار گرفت. کشاورزان قصد دارند تا پنجشنبه شب در بزرگراه بمانند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد