دولت در تبعید یمن از آزادسازی عدن از دست حوثی ها خبر داد

دولت در تبعید یمن از آزادسازی عدن از دست حوثی ها خبر داد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخست وزیر در تبعید یمن روز جمعه از آزادسازی استان عدن در جنوب این کشور از دست حوثی ها خبر داد. پس از چهار روز نبرد سنگین در عدن و به پشتیبانی حملات

آگهی

نخست وزیر در تبعید یمن روز جمعه از آزادسازی استان عدن در جنوب این کشور از دست حوثی ها خبر داد.

پس از چهار روز نبرد سنگین در عدن و به پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب منطقه به رهبری عربستان سعودی، نظامیان وفادار به دولت یمن توانستند با عقب راندن شورشیان حوثی کنترل تقریبا تمام این شهر را در اختیار گیرند. با این حال هنوز بخش های کوچکی از این بندر در دست حوثی هاست.

در اواخر ماه مارس گذشته، پیشروی شبه نظامیان حوثی به سوی شهر استراتژیک عدن در جنوب یمن، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری که پیشتر از صنعا، پایتخت به این شهر گریخته بود را وادار کرد تا به عربستان سعودی برود. از آن زمان تاکنون دولت در تبعید او از ریاض اوضاع را زیر نظر گرفته است.

اما همزمان با عقب نشینی حوثی ها طی روز های گذشته، چند تن از مقام های دولتی یمن به کشور بازگشته اند تا ظاهرا مقدمات بازگشت دولت را به عدن فراهم کنند.

شیعیان حوثی که از سال ها پیش با دولت مرکزی یمن درگیر بودند در ماه سپتامبر گذشته، صنعا، پایتخت را به تصرف در آورند و پس از آن به سوی عدن پیشروی کردند.

جنگ داخلی در یمن تاکنون بیش از ۳۵۰۰ کشته و صدها هزار آواره به همراه داشته است.

سازمان ملل متحد که بارها خواستار برقراری آتش بس در یمن شده، وضعیت غیرنظامیان را در مناطق جنگی این کشور بحرانی توصیف کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده آمریکایی: ذخایر موشک و پهپاد حوثی‌های یمن ته می‌کشد

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت