یوروگروپ به وعده اصلاحات اقتصادی یونان به دیده تردید می نگرد

یوروگروپ به وعده اصلاحات اقتصادی یونان به دیده تردید می نگرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وزرای دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ که در نشستی مهم در بروکسل پیشنهادات جدید یونان را بررسی می کنند در ارزیابی اصلاحات پیشنهادی آتن اتفاق

آگهی

وزرای دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ که در نشستی مهم در بروکسل پیشنهادات جدید یونان را بررسی می کنند در ارزیابی اصلاحات پیشنهادی آتن اتفاق نظر ندارند.

اگرچه واکنش های اولیه برخی از وام دهندگان به پیشنهادات جدید دولت یونان مثبت بوده است اما اعضای کلیدی یوروگروپ و وام دهندگان همچنان نسبت به عزم دولت یونان در اجرای پیشنهاداتی که ارائه کرده است به دیده تردید می نگرند.

ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان که ظاهرا از برگزاری رفرندام توسط دولت چپگرای یونان ناخرسند است گفت شرایط امیدوار کننده در ماه های گذشته بطور باور نکردنی «تباه» شده است.

یرون دایسلبلوم، رئیس یوروگروپ هم پیش از شروع نشست امروز شنبه نسبت به عملی بودن و تضمین اجرای اصلاحات پیشنهادی از سوی آتن ابراز تردید کرد.

وی گفت:«از نقطه نظر مالی و اصلاحات همچنان انتقادات زیادی متوجه پیشنهادات یونان است و البته اصلی ترین موضوع، موضوع اعتماد است. آیا می توان به وعده های دولت یونان در اجرای اصلاحات در هفته ها و ماه ها و سال های پیش رو اعتماد کرد؟ اینها موضوعاتی هستند که امروز پیرامون آنها صحبت می کنیم.»

اگر یوروگروپ پیشنهادات دولت یونان را تایید کند آتن سومین بسته نجات مالی را دریافت خواهد کرد و احتمال خروج یونان از حوزه پولی یورو بسیار ضعیف تر خواهد شد.

خبرنگار یورونیوز از بروکسل می گوید:«وزرای دارایی حوزه پولی یورو امروز در خصوص دستیابی به توافق اتفاق نظر ندارند. در پشت صحنه سیاسی دیدارهای دو طرفه وزیر دارایی یونان فشرده است. بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا می گویند فردا در نشست تاریخی اتحادیه روزی سرنوشت ساز در خصوص یونان خواهد بود.»

پس از نشست امروز یوروگروپ، فردا یکشنبه مقامات ارشد حوزه پولی یورو و متعاقب آن سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به بحث پیرامون بحران یونان خواهند نشست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یوروگروپ در بروکسل پیشنهادات جدید یونان را بررسی می کند

نظر یونانی ها نسبت به طرح پیشنهادی جدید دولت به وام دهندگان چیست؟

علی رغم شکاف در حزب سیریزا طرح دولت یونان در پارلمان تائید شد